Altibox har Norges mest fornøyde kunder

– Vi er utrolig glade og takknemlige for at kundene setter pris på innsatsen vi legger ned for å gi dem stadig bedre underholdningsopplevelser og stabile bredbåndstjenester med høy kvalitet. Det er godt å se at det sterke nasjonale fibernettet som våre gode samarbeidspartnere i Altibox-partnerskapet har bygget ut, har taklet økt trafikk som følge av koronaviruspandemien og gitt kundene gode opplevelser, sier administrerende direktør Tor Morten Osmundsen i Altibox, ifølge en melding fra selskapet.
Mandag 26. oktober la det uavhengige analysebyrået EPSI Rating Norge frem resultatene fra sin undersøkelse av kundetilfredsheten i bredbånds- og tv-bransjen. Altibox går seirende ut av samtlige kategorier: Bredbånd privat, bredbånd bedrift og digital-tv privat.
– Altibox viser nok en gang at de tilbyr en bredbånds og tv-løsning som er bedre enn hva konkurrentene tilbyr. Tilbakemeldingene tyder på at Altibox ligger et steg foran konkurrentene når det gjelder å kunne tilby løsninger som møter kundenes krav og forventninger. Det er imponerende å ligge på topp 11 år på rad. Et stabilt og godt internett i kombinasjon med en brukervennlig tv-løsning gjør at Altibox fremstår som en pålitelig leverandør som er godt rustet til å ta vare på morgendagens telekomkunder, sier daglig leder Fredrik Høst i EPSI Rating Norge.
I år ga Altibox-kundene en score på 68,2 poeng av 100 på tv, 68,7 poeng på bredbånd og 74,8 poeng på bredbånd i bedriftsmarkedet.
EPSI, kundetilfredshet bredbånd privatmarkedet 2020:
- Altibox: 68,7
- HomeNet: 62,9
- Telenor: 61,2
- NextGenTel: 58,4
- Telia/Get: 58,2
Øvrige bredbåndsaktører: 63,7, Bransjesnitt: 62,7
EPSI, kundetilfredshet bredbånd bedriftsmarkedet 2020:
- Altibox: 74,8
- Telenor: 68,5
- GlobalConnect: 66,5
Øvrige leverandører: 68,9, Bransjesnitt: 69,1
EPSI, kundetilfredshet tv-distribusjon 2020:
- Altibox: 68,2
- RiksTV: 64,8
- Canal Digital: 64,5
- Telenor: 60,5
- Telia/Get: 57,1
Øvrige leverandører: 65,0, Bransjesnitt: 63,0
EPSI Rating Norge foretar en nasjonal og uavhengig måling av kundetilfredshet og lojalitet innen telekombransjen.
Andre liknende nyheter
Derfor kan «Vi tar rekrutteringen selv» bremse veksten til selskaper i Stavanger
I et arbeidsmarked preget av lav ledighet og høy konkurranse om talentene, står rekruttering høyt på agendaen for mange selskaper i Stavanger-regionen…
Feirer 10-årsjubileum og flytting til nye lokaler i Stavanger
TMF Group feirer 10 år med vekst, kvalitet og samarbeid i Norge.
Rosalie Poen ny konsernsjef i Lyse
Hun starter i den nye stillingen etter sommerferien og overtar etter Eimund Nygaard, som har vært konsernsjef i 27 år.