Inlead blir Axenon

Inlead slår seg sammen med Svenske Axenon og styrker med det NoA (The North Alliance) sin Salesforce-ekspertise i Norden.
03.april 2024 Inlead
Fra venstre: Mikael Jørgensen (Group CEO, NoA), Per Eric Johansen (Senior Advisor, Axenon Norge), Niklas Hartog (CEO, Axenon Sverige), Per Magne Espedal (CEO, Axenon Norge), Thomas Høgebøl (Executive Chairman & Founder, NoA).

Det Stavanger-baserte MarTech-selskapet Inlead endrer navn og blir nå en del av det anerkjente Salesforce-miljøet Axenon. Fusjonen mellom Inlead og Axenon, som begge er en del av NoA, resulterer i et selskap med over 70 ansatte i Stavanger, Oslo og Stockholm, og posisjonerer dem som en ledende aktør innen CRM-løsninger og Salesforce i Norden.

Axenon, som har blitt kåret til «Top Partner of the Year» to år på rad av Salesforce selv, jobber i dag med kunder som Toyota, Hemnet, Anicura, Golfstar og Flygbussarna. De spesialiserer seg på Salesforce-plattformer som Marketing Cloud, Sales Cloud, Service Cloud, Non-Profit Cloud og Mulesoft Cloud. På sin side tar Inlead med seg kunder som Recharge, Offshore Northerns Seas (ONS), VestlandsHus, Miljødirektoratet og Bergen Kommune inn i det nye samarbeidet.

Per Magne Espedal og Per Eric Johansen, grunnleggerne av Inlead, er begeistret for det nye kapittelet.

– Dette åpner for helt nye muligheter og styrker vår posisjon i markedet, noe som vil gavne både nye og eksisterende kunder. Vi ser frem til å fortsette veksten vår som en integrert del av dette meget sterke teamet.

Lars Kreken, CEO i NoA Norge, understreker hvor godt sammenslåingen av de to selskapene passer med NoAs strategi.

– Vi ser en betydelig etterspørsel i markedet etter plattformer som samler kundedata på ett og samme sted, med mål om å gi den best mulige kundeopplevelsen. Det nye Axenon, som nå inkluderer Inlead, blir en avgjørende del av NoAs strategi innen dette området, og styrker vår posisjon i Norden betydelig.

– Ved at Inlead blir en del av Axenon, vil vi styrke vår posisjon som en av Nordens ledende eksperter på Salesforce. Jeg ser frem til å jobbe enda mer med Per Magne, Per Eric og hele teamet på Inlead i vårt arbeid med å skape relevante og verdiskapende løsninger for våre kunder, sier Niklas Hartog, CEO i Axenon.

Om NoA
NoA er det ledende nordiske byrånettverket innen kreativitet og teknologi, spesialisert i å skape kundedrevet vekst. NoA ble grunnlagt i 2014 og har rundt 1 250 ansatte i Danmark, Sverige, Norge, Finland og Polen. NoA består av følgende selskaper: &Co., Åkestam Holst, Anorak, Bob the Robot, North Kingdom, NoA Health, Bold, NoA Elevate, NoA Consulting, NoA Ignite, DK&A, Unfold, NoA Connect, Axenon, Scienta, Agitec, Bluebird, App Shack.

Andre liknende nyheter

Dfind kåret til Årets Rekrutteringsbyrå

Dfind er kåret til Årets rekrutteringsbyrå for 2024 på The Hunt, som er Schibsted sin store årlige kåring. Selskapet har som eneste aktør vært nominer…

Ny styreleder i Solakonferansen

Øivind Solberg har overlatt stikka til Andreas Kollbye Aks – som da blir ny styreleder i Stiftelsen Solakonferansen.

Justify lanserer juridisk «fastlege»

– Dette er virkelig en «game-changer». Med vår førstelinjetjeneste ønsker vi å gjøre advokathjelp tilgjengelig for alle, uavhengig av økonomisk status…