Justify lanserer juridisk «fastlege»

– Dette er virkelig en «game-changer». Med vår førstelinjetjeneste ønsker vi å gjøre advokathjelp tilgjengelig for alle, uavhengig av økonomisk status eller geografisk beliggenhet, sier daglig leder Dag Josef Foss.
12.april 2024 Justify

Den 4. april lanserte Justify en ny tjeneste, Veiviser. Stavanger-selskapet gjør nå juss til allemannseie.

– Justify tar et stort sprang for å demokratisere jussen, og gjøre juridisk rådgiving tilgjengelig for folk flest når de nå lanserer en ny banebrytende tjeneste Veiviser. Denne spennende innovasjonen vil gi folk flest i Norge, tilgang til rask og kvalitetssikret rådgiving, på alle fagfelt, til en fast lav pris. På den måten vil nordmenn nå få en helt ny måte å oppsøke juridisk hjelp, uten at det trenger koste vanlig advokathonorar, sier Dag Josef Foss som er advokat, grunnlegger og daglig leder i Justify.

Dag Josef, daglig leder i Justify.Vanskelig å ta kontakt med advokat

En fersk undersøkelse gjennomført av YouGov på vegne av Justify, viser at 47 prosent av nordmenn har en eller flere ganger hatt behov for juridisk vurdering og/ eller bistand. Av disse oppgir kun 52 prosent at de ville oppsøkt advokat.

Veiviser kombinerer egenskapene til ledende AI språkmodeller med fagekspertisen til Justify sine jurister, for å tilby rådgivning av høy kvalitet levert på en moderne måte, til en fast lav pris. Som en «fastlege» for dine private juridiske spørsmål, hjelper Justify deg kartlegge hva slags problem du har juridisk, hva jussen sier om din konkrete sak og gir en anbefaling til hva du bør gjøre videre for å få en løsning, forteller selskapet.

– Et stort skitt mot rettferdighet

Det er ikke alltid lett å vite om du har jussen på din side eller hvordan du skal gå frem med en sak. Med Veiviser fra Justify, får du råd fra en advokat om hvordan saken din står seg juridisk og hvordan du burde gå fram, forteller Justify.

Den nye digitale tjenesten Veiviser gir råd fra en jurist om hvordan saken din står seg juridisk og hvordan du burde gå fram - uten kostnaden til en tradisjonell advokat.

– Dette er virkelig en «game-changer» innen rettshjelpssektoren. Med vår førstelinjetjeneste ønsker vi å gjøre advokathjelp tilgjengelig for alle, uavhengig av økonomisk status eller geografisk beliggenhet. Dette er et stort skritt mot å gjøre rettferdighet til virkelighet for alle, sier Foss.

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…