Leverer forenklet skytilkobling i Norden
Her ser du Tampnet Carriers europeiske fibernettverk, samt Tampnets nye Point of Presence (PoP) i Kjøbenhavn. Her lanserte Tampnet Carrier for nylig to nye ruter for datatransport til henholdsvis Amsterdam og London.

Leverer forenklet skytilkobling i Norden

Tampnet Carrier kunngjør samarbeidet med Megaport, en ledende leverandør av nettverk som tjeneste (NaaS). Samarbeidet med Megaport bidrar til at kundene hos Tampnet Carrier nå får tilgang til de over 350 tjenesteleverandørene på Megaport-plattformen, inkludert ledende skytjenesteleverandører som Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud, Oracle Cloud med flere.
06.mai 2020 Tampnet AS

Ved hjelp av det programvaredefinerte nettverket (SDN) til Megaport kan Tampnets kunder få tilgang til skyen, uansett hvor de er, og enkelt overføre data mellom ulike steder globalt. Kundene kan få nettverkstilgang direkte til tjenestene de trenger, selv om de befinner seg utenfor rampeområdet for skyen eller langt unna datasentrene som huser de viktigste leverandørene. Tampnets kunder kan nå forbinde storbyer, land og kontinenter, skalere virksomheten i henhold til nye markeder og opprette sømløse multiregionale nettverk.

– Dette er akkurat det som mangler i det nordiske markedet, sier Cato Lammenes, daglig leder i Tampnet Carrier.

– Med direkteforbindelse via nettverket til Megaport samler Tampnet alle de største skyleverandørene tettere på det nordiske markedet. Vi kan raskt og enkelt levere tjenester uten å ta i bruk de vanlige og komplekse silokonfigurasjonsoppgavene. Nå kan vi nesten umiddelbart forbinde deg med skytjenester, administrerte tjenester og datasentre i verdensklasse. Kundene kan flytte dataene raskt og sikkert i nettverk med høy kapasitet og lite forsinkelse, der det eksisterer flere alternative ruter ut av og inn til de nordiske landene. I tillegg har Megaport en veldig smart behovsbetinget plattform med god fleksibilitet og skalerbarhet som tar utgangspunkt i en forbruksbasert modell, forteller Lammenes.

Tampnets kunder i olje- og gassindustrien kommer også til å dra nytte av en svært fleksibel skytilkoblingsløsning, noe som er en ekstremt viktig del av det grønne og digitale skiftet i bransjen. Når Tampnet samler de største skyleverandørene nærmere sluttbrukerne, bidrar vi til den kontinuerlige veksten innen datasenterdistribusjon i Norden.

– Vi gleder oss over samarbeidet med Tampnet, som har etablert en svært solid virksomhet ved å tjene olje- og gassektoren, en unik innfallsvinkel som Megaport applauderer og forsterker, sier Peter Hase, markedsdirektør i Megaport.

– Dette samarbeidet forgrener seg inn i denne sentrale, nordiske forretningssektoren, og støtter de verdiskapende skytjenestene for digital transformasjon – samt svært viktige forskningsområder i regionen. Tampnet og Megaport kan nå utvide, forbedre og forsterke den raske og sikre skytilkoblingen i områder der det ikke har vært mulig før.

Andre liknende nyheter

Lyse og Nordic Edge åpner lab for mobilteknologi

Digitaliseringsministeren innvier ny 5G og IoT-lab på Innoasis i Stavanger.

Brukt IT-utstyr gir økt menneskeverd

Allservice tilbyr arbeidstrening for mennesker som har havnet utenfor arbeidslivet. Nå inngår de et samarbeid med iteam hvor brukt IT-utstyr skal gi m…

Altibox vinner Norsk Kundebarometer

Altibox kommer nok en gang ut på topp blant konkurrentene i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.