Solakonferansen som Get Together og Webcast

Luftfartskonferansen «Solakonferansen 2020» blir i år arrangert i en mindre utgave som Get Together på Clarion Hotel Energy, men sendes også i Webcast-format til eksterne deltakere.
11.september 2020 Stiftelsen Solakonferansen
Stiftelsen Solakonferansen, plakat og tema for arrangementet 21. september 2020

Datoen for årets arrangement er 21. september.

– Grunnet Covid-19 så styret i Stiftelsen Solakonferansen seg nødt til å avlyse den sedvanlige tredages konferansen, som ville vært holdt for 34. gang. Vi vil likevel arrangere en kveldssamling i Solakonferansens ånd. Dette inkluderer tre foredrag hvor vi får høre administrerende direktør i Norsk olje og gass snakke om strategi og videre investeringer på norsk kontinentalsokkel. I tillegg får vi et innsyn i Bristow UK SAR test av droner som supplement til tradisjonell SAR, samt CHC sine erfaringer med å drifte offshore helikopteroperasjoner under en pandemi. Kvelden avsluttes med sosial samling og et velsmakende måltid, alt selvsagt i henhold til Covid-19 regler og føringer. Vi sikter oss inn på en full tredagers konferanse i 2021, fastsatt til 20. til 22. september, skriver stiftelsen i en melding.

Stiftelsen Solakonferansen har som mål minst en gang i året å bringe sammen de mennesker som best kan medvirke til å bedre sikkerhet, kvalitet og miljø innen luftfarten. Programmet orienteres omkring aktuelle luftfartsspørsmål og søker å sette fokus på de områder ressursene kan gi høyest effekt for sikkerheten. Konferansen skal gjennom virksomheten bidra til å formidle ny viten videre også til andre områder enn luftfarten.

Påmelding og mer informasjon finner du her!

Andre liknende nyheter

KGJS velger Visolit som skypartner

Kristian Gerhard Jebsen Skipsrederi (KGJS), et stort, internasjonalt rederi med hovedkontor i Bergen, Norge, har valgt Visolit som sin nye skypartner.…

Aibel får viktig Equinor-studie for feltprosjektering

Aibel er tildelt en studie for feltprosjektering, konseptoptimalisering og definering av Equinors ubemannede prosessplattform på Krafla-feltet.

Dyrker mat i ørkenen under Covid-19

Desert Control fra Stavanger dyrker nå mat i ørkenen i De Forente Arabiske Emirater, ved hjelp av deres spesielle teknologi.