Stavanger-firma åpner «Digitalt Hogwarts»

Stavanger-selskapet SmplCo, kjent for å være i forkant innen digital innovasjon, har startet et nytt program der de vil lære opp «digitale trollmenn» i sine spesielle designmetoder.
Selskapet har tidligere blitt anerkjent for sine unike måter å jobbe på, inkludert sin 5-Dagers Prototype-prosess. Nå har SmplCo gått sammen med Noroff for å åpne SmplAcademy, hvor de vil dele sine designtriks og erfaringer med unge, lovende produkt designere.
Fart og tempo
De flinkeste studentene fra Noroff’s School of Technology and Digital Media vil få muligheten til praksisplass og oppleve hvordan det faktisk er å jobbe i et raskt miljø innen digital innovasjon.
Hos SmplCo vil de jobbe på reelle prosjekter for ekte kunder, få bruke avanserte verktøy, og få personlig veiledning gjennom hele prosessen.
LES OGSÅ: Green Mountain-rapport: Store ringvirkninger
Andreas Melvær, Daglig Leder i SmplCo, ser frem til å dele kunnskapen sin med nye talenter:
– Studentene vil få kjenne på hvordan det faktisk er å jobbe med digital produkt design, hvor ting ofte må gjøres kjapt og effektivt, sier Melvær.
– I tillegg får Noroff muligheten til å ta med seg praktisk kunnskap fra privat sektor inn i undervisningen sin. Det viktigste for oss er å oppfylle selskapets grunnidé: Det skal ikke være så ****** vanskelig å lage gode digitale løsninger. Og forhåpentligvis vil noen av de flinke design-trollmennene som kommer gjennom vår Digital Hogwarts også ønske å jobbe hos oss etterpå, legger Melvær til.
SmplAcademy er bare starten. SmplCo har flere spennende partnerskap på vei, og ønsker bedrifter og organisasjoner, både lokalt og internasjonalt.
LES OGSÅ: – Dette bør næringslivet benytte seg mer av
Om SimplCo
SmplCo bringer sammen erfarne digitale gründere og en ny, enkel måte å utvikle digitale produkter og tjenester på.
Selskapet ble startet av Lasse Andresen, grunnleggeren av ForgeRock, og en gruppe internasjonale gründere som selv har bygd og solgt sine selskaper. SmplCo ble startet fordi grunnleggerne syntes det var altfor komplisert og dyrt å få nye ideer ut i verden. Så de laget en bedre måte å gjøre det på.
Andre liknende nyheter
Investerer 126 millioner kroner: Ministeren åpnet Felleskjøpets nye energianlegg
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap) åpnet fredag Felleskjøpet Rogaland Agders (FKRA) nye energianlegg ved kraftfôrfabrikken i Hillev…
NPT kjøper 70 prosent av aksjene i Watech
NPT AS kjøper majoriteten av Watech AS og inngår partnerskap for å styrke posisjoner, utvide kompetansen og satser på videre vekst.
Tirna satser på operativ ledelse og HMS for fremtidens arbeidsliv
Tre nye fagskolemoduler skal styrke kompetansen i industri, bygg og gjenvinningsnæringene.