Søk nå: En verdifull arena for unge ledere
Årets Ledernettverket-kull: Fra venstre. Nikolai Bakker , Hajriz Halilaj, Erling Pettersen, Ida Perander, Elin Bakker Ree, Bo Jenseg Naversen, Fredrik Endresen, Andreas V. Rasmussen, Mikal Monslaup, Torbjørn Ellingsen, Petter Omdal, Feben Tesfai, Ole-Martin Høyrem. Alle foto: Hanne Tveit

Søk nå: En verdifull arena for unge ledere

Er du under 37 år, har en lederrolle med ansvar for budsjett, personal eller resultat? Da kan du bli med i U37 Ledernettverket.
11.april 2024 Arne Birkemo og Hanne Tveit

Nå er det mulig å søke på neste runde. Søknadsfristen er 10. juni 2024.

Det er 15 plasser med oppstart i august.

Klikk her for søknadsskjema.

Dette skjer i Ledernettverket

– I Ledernettverket får du som ung leder faglig påfyll, kompetanseutvikling, nettverk og inspirasjon. Gjennom månedlige samlinger får deltakerne lære og dra nytt av hverandre sin kompetanse. Temaene er skreddersydd for unge ledere, og gruppen har selv vært med på å forslå hvilke tema de ønsker å gi inn på i oppstarten av programmet, sier Feben Tesfai, leder for Ledernettverket.

Det er 15 plasser i det kommende kullet. Disse samles ca. en gang i måneden gjennom ett år.

Hver samling vil ha et overordnet tema som er relevant for lederrollen deltakerne har i det daglige. Samlingene innledes med faglig introduksjon, etterfulgt av praktiske gruppeoppgaver hvor deltakerne får snakke sammen og reflektere rundt samlingens tema.

– Det unike med årets kull er det store spennet i bransjene som deltakerne jobber i, forteller Feben Tesfai, leder for Ledernettverket.

Kriterier for å bli med

* Du besitter en lederrolle og/eller har ansvar for budsjett/personal/resultat.

* Er under 37 år.

* Du er bosatt i Rogaland med mulighet for deltakelse på samlinger i Stavanger.

* Du må delta aktivt i nettverket.

Fra ulike bransjer

– Det unike med årets kull er det store spennet i bransjene som deltakerne jobber i. De kommer fra små og store selskaper, privat og offentlig sektor. På listen over bransjer finner vi blant annet helse, konsulentvirksomhet, markedsføring og olje og gass, forteller Tesfai.

Hun sier årets deltakere har hatt mange inspirerende samlinger.

– I november var deltakerne samlet for å lære mer om temautvikling og teamledelse på tvers av generasjoner og ulikheter.

Samlingen ble holdt hos Moreld Apply og ble ledet av Ida Perander, HMS-leder i Hydro Energi og Torbjørn Ellingsen, Senior Business Manager i Moreld Apply. Torbjørn ga gruppen en introduksjon til Moreld Apply og deres forretningsområder.

Perander var selv deltaker på Ledernettverket i fjor, og ledet gruppen gjennom kveldens tema.

Gruppen fikk jobbe med problemstillinger som mange kan møte på. Samlingen ble innledet med refleksjon rundt forskjellen på et team og en gruppe. En definisjon som det viste seg at mange fikk bruk for i gruppeoppgavene. Hvordan fungerer egentlig et team som består av ulike generasjoner? Og hvordan tar man egentlig styringen i et team med udefinerte roller? Dette var noe deltakerne diskuterte og jobbet med sammen, forteller Tesfai.

Programmet er satt sammen av Næringsforeningens fagråd U37 og ledes av Sverre Jonassen fra Solv, Feben Tesfai fra Hytech Group, Ida Håheim Perander fra Hydro og Bo Jenseg Naversen fra KPMG.

Andre liknende nyheter

Kronikk: Ikke vær så sur da, har du 'mannsen' eller?

Emosjonelle menn og avbalanserte damer. Lavtlønnede menn med høy sykemeldingsprosent og topplederkvinner med millionlønner. Hvorfor skurrer det? Fordi…

Lederskolen: Tips til bedre samarbeid

Visste du at det bare er 25 prosent av alle team er effektive? – Nesten alle jobber krever at vi jobber i team, men ingen har opplæring på det.

Kronikk: Hva betyr geopolitikken for næringslivet?

Når vi går inn i mer usikre tider, blir det viktigere også for næringslivet å engasjere seg i utenrikspolitiske spørsmål.