13.mai

Bli en mester i kommunikasjon: Slik sikrer du salget

Hva skiller en god selger fra en virkelig god selger? Ofte er det ikke produktet, det er samtalen. Forskjellen mellom et «la meg tenke» og et «ja» ligger i hvordan samtalen åpnes, styres og avsluttes. I dette møtet får du metoder og samtalestruktur for enklere closing.

I dette seminaret vil Arne Johan Kvamme-Espeland fra InSynk Academy gi deg nyttige verktøy for å bli en god og trygg kommunikator – som sikrer salget!

Du får konkrete metoder til å:

  • åpne samtalen på en måte som skaper tillit og retning.
  • stille spørsmål som avdekker både uttalte og skjulte behov.
  • lede kundedialogen med struktur – fram mot en naturlig closing.

Du lærer å bruke kommunikasjon som et aktivt salgsverktøy – ikke bare som mellommenneskelig kompetanse.

🧠 Tema som vil bli gjennomgått:  

  • Spørreteknikk og (faktisk) behovsanalyse.
  • Struktur i salgsdialogen – fra åpning til closing.
  • Hvordan kvalifisere kunder tidlig.
  • Metoder for å få fram og håndtere innvendinger.
  • Referanser vs kalde kontakter.


🎯 Hvem passer dette møtet for?

  • Selgere og salgsansvarlige.
  • Kunderådgivere og konsulenter.
  • Ledere og teamledere som ønsker å styrke kommunikasjon i salg.
  • Selgere med lang erfaring (og litt tunnellsyn).
  • Selgere med lite erfaring.
  • Salgsteam og teamledere.
  • Bedriftsledere som ønsker å forbedre bedriftens kommunikasjon og salgsstruktur.

>> For spørsmål ta kontakt med Elianne Strøm Topstad, Næringsforeningen.
>> Vi fakturer No show dersom avmelding ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Program

12.00 Registrering og kaffe.

12.15 Møtestart.

13.30 Spørsmål og avslutning.

14.00 Slutt.

Foredragsholdere

Arne Johan Kvamme-Espeland

Arne Johan er gründer og daglig leder i InSynk Academy, som rådgir bedrifter innen kommunikasjon og salg. Han har lang erfaring fra B2B- og B2C-salg, som ansatt og som leder i ulike bedrifter. Han lærte tidlig viktigheten av å få kunden til å snakke, i motsetning til datidens typiske selger, som ofte «presset» eller manipulerte seg til en tvungen closing. Sistnevnte er det absolutt motsatte av hans metode, og etiske tilnærming.

© Næringsforeningen 2019-2025 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra Intuvio