Gå videre til:
Rosenkildehuset

Dette er Næringsforeningen

Næringsforeningen i Stavanger-regionen er landets største næringsforening og handelskammer. Helt siden organisasjonen ble etablert i 1836 har vi jobbet på vegne av våre medlemsbedrifter for å fremme næringslivets interesser og sikre at regionen har de kvaliteter som gjør at folk ønsker å bo og arbeide her. Vi er regionens største møtearrangør, vi utgir næringslivsmagasinet Rosenkilden og vi har en rekke tjenester og tilbud til næringslivet.

Næringsforeningen er til stede i hele Stavanger-regionen – fra Dalene i sør til Ryfylke i nord

Næringsforeningen har en lokal tilstedeværelse i hele regionen med egne ressursgrupper. Disse fungerer nærmest som lokalkontor og arbeider med lokale utfordringer, men i et regionalt perspektiv. Et grenseløst næringsliv i en stadig mer grenseløs region. Vi arrangerer egne medlemsmøter i Egersund, Bryne, Gjesdal, Sandnes, Sola, Risavika, Randaberg, Rennesøy, i Ryfylke og i Stavanger. Vi er på̊ vårt aller beste når vi får til gode samarbeidsprosjekter – ofte sammen med det offentlige.

Visjon og verdier

«Gir kraft til vekst» er Næringsforeningens visjon. Våre tre utvalgte verdier er «modig, dagsordensettende og godt vertskap». Det betyr at vi skal være dagsordensettende og synlige i det offentlige ordskiftet, at vi skal være modige i rollen som interesseorganisasjon og utfordre vedtatte sannheter og at vi skal være et godt vertskap og en god nettverksbygger for alle som besøker oss.