Styrene

Det er stor variasjon i styrene som er med i programmet; størrelse, bransje, beliggenhet ol, men det viktigste er at de har etablert et godt styrearbeid, og er interessert i å utvikle dette videre. Ikke minst er de interessert i å inkludere unge i dette arbeidet.

Når du blir valgt inn i et styre er det viktig at du setter deg inn i styrets strategi, verdier og kultur. Det forventes at du er fremoverlent, initiativrik og engasjert. Styreleder og styrekandiat vil i praksis kunne legge sitt eget løp passende sitt styrearbeid. Vår erfaring er at kandidatene svært gjerne ønsker å bidra der de kan. Kandidaten har ingen stemmerett eller ansvar, men kan bidra med sin kompetanse der det er ønsket.

Dette er styrene for 2022:

Profitbase
Profitbase utvikler og selger Profitbase Planner, et kraftig og fleksibelt SaaS planleggingsverktøy som gir bedrifter full kontroll på budsjett- og prognoseprosessen uansett bransje og størrelse. Profitbase vokser og har mange spennende kunder over hele landet. Profitbase har i dag 20 ansatte og er i sterk vekst.

Relevante interesser og erfaring for styrekandidater: skalering, internasjonal vekst, SaaS software, produktutvikling, økonomisk rapportering og finansiell planlegging, og inbound marketing.

Forny Norge AS
Forny Norge ble etablert i slutten av 2020, og fokuserer sitt arbeid rundt bærekraftsmål #12 – ansvarlig forbruk. Forny er en plattform for reparasjoner. Selskapet kobler kunden – privat eller bedrift – med en reparatør, og sørger for en enkel kundereise med forhåndsdefinerte priser.

Forny Norge søker styremedlemmer som ønsker å jobbe aktivt i det grønne skiftet.  Kunnskap rundt markedsføring og sluttbrukerkommunikasjon er spesielt vektlagt, og en av oppgavene for 2022 vil være å etablere og iverksette en go- to- market-strategi for de ulike segmentene.

Munu
Munu er Norges ledende leverandør av software as a service (SaaS) til serveringsbransjen, selskapet omsetter for ca. 50 MNOK i 2021 og har kunder i Norge, Sverige, Polen og snart Finland. Selskapet eies av Gründerene, daglig leder og Øgreid AS. Munu har mer enn 2000 kunder og finnes over alt i Norge.

Relevante interesser og erfaring for styrekandidater: skalering, internasjonal vekst, SaaS software, produktutvikling og serveringsbransjen

Stavanger Symfoniorkester (SSO)
SSO er et av Skandinavias mest fremgangsrike orkestre. Orkesteret var nominert til Spellemann 2018 og Grammy i 2020 for Gisle Kverndokks Symphonic Dances og vant to Heddapriser, derav Beste forestilling, for The Mute i 2019. SSO øver og har sine konserter i Fartein Valen i Stavanger konserthus som er rangert som en av de beste akustiske salene i Europa.

SSO søker etter styrekandidater med kompetanse innen:
Kunde- og markedsorientering og forståelse
Innsikt og erfaring fra bruk av digitale medier
Fordel med interesse for kulturfeltet

Westport
Westport overordnede målsetning er å tilby den beste havneterminal løsningen i Norge og gjennom det bidra til overføring av gods fra vei til sjø. Selskapet er eiet 2/3 av NorSea som er en del av Wilhelmsen gruppen (Verdens største maritime nettverk) og 1/3 av Stavanger Regionen havn som er eiet av kommunen på Nord-Jæren. Westport driver havneterminaler i Risavika og i Bergen sentrum. Omsetning er ca 100 MNOK og Westport sysselsetter 50-60 årsverk.

Westport ser etter en kandidat som representerer «vareeier» perspektivet, altså kommer fra en bedrift som kjøper transporttjenester. Kunnskap om IT/digitalisering er også et pluss.

Risa AS
Risa en av Norges største anleggsentreprenører, med høy kompetanse på infrastrukturutbygging for vei og energi, grunnarbeid for bolig og næring, samt drift og vedlikehold av veier. Pr. 2021 har Risa omtrent 500 ansatte og har de siste 10 årene hatt en omsetning på over en milliard. Risa driver aktivt med talentutvikling og har eget lærlingesenter, talentskole med interne og eksterne forelesere, og eget talentprogram.

Som styrekandidat hos Risa vil du få innsikt i et av regionens største familieeide selskaper, og unik styreerfaring. Risa ser etter kandidater som kan bidra innen:
Miljø og grønn strategi
Merkevarebygging og digital markedsføring,
Organisasjonspsykologi eller HR
Innovativ og ideskaper

Tidewave
Tidewave er i dag et helseteknologiselskap som utvikler hjelpemidler for brukere med nedsatt funksjonsevne. Selskapet har høy fokus på brukermedvirkning i produktutviklingen, for å sørge for brukervennlige og innovative hjelpemidler som løser reelle behov. Høsten 2020 lanseres deres første produkt, Tidewave vendemadrass!

Tidewave jobber nå for å ta steget internasjonalt, og har en forretningsmodell med partnere inne både produksjon og distribusjon. Tidewave ser etter en kandidat med internasjonal erfaring Kompetanseområder som finans, logistikk/distribusjon og salg & marked er også aktuelt.

Rønning Elektro
Rønning Elektro er den største elektroentreprenøren i hele Rogaland. Selskapet tilbyr tekniske helhetsløsninger gjennom hele bygningens levetid – fra rådgivning og prosjektering til installasjon og service. Rønning Elektro omsetter for om lag 280millioner. Selskapet er inne i en spennende tid med økt fokus på lønnsom vekst, digitalisering og bærekraft.

Rønning ser etter en styrekandidat som kan se deres bransje fra et kundeperspektiv, og å utfordre det etablerte. Ønsket kompetanse innen:
Markedsføring
Digitalisering/IT
Bærekraft
Strategi
Kulturskaper og organisasjon

Tidligere styrer :
Q10 personell - Iver & Evne - Næringsforeningen - Kolumbus - Veni - Miles Stavanger - Stuerent - Jærtek - Coreall - eFab - Klepp IL Elite - Zoaring - CAN - Melvær & CO - Fuelbox - Ydalir Hotel - Prohousing - Jærentreprenør - Flyt AS - Okse - K30 - Mims Well - Roxel Infra - Roxel Tekniske - Roxel Energy - Roxel Gruppen - BATE Boligbyggelag.