Trainee Sørvest er et tverrfaglig, regionalt traineeprogram der målsettingen er å sikre riktig kompetanse til regionenes næringsliv. Programmet er et samarbeid mellom Næringsforeningen i Stavanger-regionen og Universitetet i Stavanger.

STILLINGER PUBLISERES I DESEMBER!

Vil du høre om Trainee Sørvest? Lytt til vår podcast som er produsert i samarbeid med Personalhuset.

Riktig kompetanse sikrer vekst og omstillingsevne. Vår jobb er å rekruttere nyutdannede toppkandidater for å dekke bedriftenes behov. Å tiltrekke seg talenter er en av de største utfordringene blant bedrifter i dag og konkurransen er stor. Vi ønsker at de beste kandidatene som uteksamineres herfra skal bli igjen her, samtidig som vi henter inn toppkandidater fra andre ledende universitet og høgskoler i Norge.

Vi ser et stort behov for traineeprogram i denne regionen, spesielt med tanke på tiden vi er inne i nå med en oppgangskonjunktur som krever riktig arbeidskraft.

Regionen er i endring og dette skaper store muligheter både for bedriftene og traineekandidatene. Programmet startet for fullt august 2019 og de første kandidatene skal være i jobb fra august 2020.

Traineekandidaten vil være ansatt i bedriften i et år og vil parallelt følge et utviklingsprogram som vil bidra til faglig og personlig utvikling. Tiden i bedriften vil være variert og utfordrende. Å være trainee vil gi en unik start på karrieren for kandidaten og tilføre bedriften en ekstra verdi. Trainee SørVest bygger på samme modell som Trainee Vest i Bergen som har eksistert siden 2008 og kan vise til svært gode resultater.