12.jan

AGENDA BYGG: Nå blir det vanskeligere med innleie av arbeidskraft

Nå kommer nye regler som gjør det vanskeligere med inn- og utleie av arbeidskraft. Det kan få store konsekvenser for bygg- og anleggsbransjen. Advokat Sigrun Sagedahl kommer til Agenda Bygg for å gi oss en innføring i de nye reglene, og ikke minst svare på spørsmål fra bransjen.

Hva betyr lovendringene i praksis? Hva er konsekvensen om man trår feil? Er det mulig å innrette seg? Spørsmålene er mange når nå Stortinget i praksis sørger for et forbud mot innleie fra bemanningsforetak – utover vikartilfellene for bedrifter som ikke har avtale om innleie med en fagforening med innstillingsrett. Loven skal tre i kraft 1. april 2023.

Vi har derfor invitert advokat Sigrun Sagedahl fra Haver Advokatfirma til å gi oss en grundig orientering i hva de nye reglene innebærer for bygg- og anleggsbransjen. Hun har jobbet spesielt mye med bemanningsfleksibilitet, både for utleier og innleier av arbeidskraft. Hun har derfor høy kompetanse på området. Sammen med Proba Samfunnsanalyse, ble Sagedahl tildelt et oppdrag for Arbeids- og sosialdepartementet med å kartlegge hvorvidt offentlige byggherrer i praksis følger opp sine leverandører for så vidt gjelder lovlig innleie av arbeidskraft.

AGENDA BYGG
Agenda bygg er Næringsforeningens faglige møteplass for bygg- og anleggsbransjen i Stavanger-regionen. Målet er å motivere, utfordre, samordne og stimulere næringen til å bli mer kunnskapsbasert og effektiv – og kontinuerlig sette aktuelle temaer på dagsorden.

Agenda bygg presenteres i samarbeid med Site 4016 og Smedvig:

For mer informasjon, vennligst kontakt Egil Hollund i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

08.00 Registrering og frokost.

08.30 VELKOMMEN, ved Egil Hollund, Næringsforeningen.

08.35 Innstramminger i regelverket for inn- og utleie av arbeidskraft – hva nå ? ved advokat Sigrun Sagedahl.

09.30 Q&A

10.00 PROGRAMSLUTT

Foredragsholdere

Presentasjoner