24.okt

AI – muligheter og dilemmaer

DIGITALKONFERANSE: På kort tid har generativ AI blitt veldig aktuelt. Lanseringen av ChatGPT utvides kontinuerlig med banebrytende funksjonalitet, og diskusjonene raser om hvordan dette påvirker arbeidslivet, samfunnet og privatlivet.

En ting er i alle fall sikkert: Vi trenger innsikt for å forstå hvordan dette kan påvirke oss. Regjeringen har satt av én milliard kroner som skal gå til forskning på kunstig intelligens og digital teknologi.

Næringsforeningens Ressursgruppe Digitalisering ønsker velkommen til en grunnleggende diskusjon om AI sin rolle i arbeidslivet. Innleder er Simen Sommerfeldt, CTO i Bouvet, som i tillegg sitter i sentrale regjeringsoppnevnte utvalg.

Vi trenger å forstå hvilke etiske dilemmaer som ligger i horisonten, og hvilke mulige konsekvenser som kan oppstå. Vi trenger også dypere innsikt i hvordan vi kan bruke teknologien på en effektiv og sikker måte. Presentasjonen idag handler om grunnbegrepene i teknologien, hva den egner seg til, og hvor vi bør være forsiktige med å bruke den. Du får også en kort oppsummering av det regulatoriske og politiske landskapet rundt. Vi håper dette kan underbygge fruktbare og meningsfulle diskusjoner i tiden fremover.

For mer informasjon, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård

Alle påmeldte vil motta en link for pålogging kl 9.00 på møtedagen, og presentasjonen bli delt i etterkant av møtet.

Foredragsholdere

Presentasjoner