20.jan

Effektiv og trygg digital hverdag

DIGITALKONFEREANSE: Hva er nytt siden mars 2020, når nærmest hele arbeidslivet ble digitalisert gjennom Teams, Zoom og andre verktøy over natten? Og hvorfor har så mange bedrifter blitt hacket i løpet av de siste ukene?

Det er ofte de uventede situasjonene som trigger rask utvikling. Næringsforeningen har ei arbeidsgruppe som jobber med digital utvikling, og de står klare til å dele sine beste tips for god flyt i den digitale arbeidsdagen. Målgruppen for dette møtet er alle som tilbringer mye av arbeidsdagen sin på digitale flater og legger igjen spor i skyen på ulike vis.

Du møter Simon Ølberg Bore, Veni, som deler informasjon om hva som er nytt på samhandlingsfronten i Microsoft 365 og tips til rutiner for god digital arbeidsflyt.

Det har nylig vært mange hacker-angrep som har stoppet driften i både industrien, i mediehus og hos enkeltpersoner. Hvordan er nå situasjonen og hva kan du og din bedrift gjøre for å være bedre forberedt?

Geir Inge Davidsen, PST, og Kyrre Lindanger, Politiet,  deler en del utfordringer som bedriftene bør kjenne til: Utenlandske etterretningstjenester bruker store ressurser på å bryte seg inn i norske datanettverk. Cybertrusselen – hva er det egentlig? Hvilke metoder kan man bli utsatt for? Hvilke næringer er utsatt, og hvorfor? Når kontakter man PST eller Politiet?

Deltakerne vil få tilsendt link til pålogging i konferansen 20. januar kl. 09.00 når påmeldingsfristen går ut. Deltakerne kan se arrangementet i etterkant også.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med Inger Tone Ødegård

>> Vi sender no show faktura dersom avmelding ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

11.00 Velkommen, ved Inger Tone Ødegård, Næringsforeningen.

11.02 Rutiner for god og sikker digital arbeidsflyt, ved Simon Ølberg Bore, Microsoft Teams ekspert, Veni.

11.40 Sikre dine data og fortrinn, ved Geir Inge Davidsen, PST.

11.55 Unngå å bli svindlerens neste offer, ved Kyrre Lindanger, Seniorrådgiver/ næringslivskontakt, Sør-Vest politidistrikt.

12.05 Q & A ved alle.

12.10 Slutt.

Foredragsholdere

Geir Inge Davidsen

Geir Inge Davidsen har jobbet i politiet siden 1997. Hovedsakelig med etterretning og etterforskning.  I PST siden 2010. Jobber nå som saksleder innenfor Statlige aktører (kontraetterretning) ved PST Sør-Vest. Davidsen har en Mastergrad i politivitenskap.

Kyrre Lindanger

Seniorrådgiver/næringslivskontakt på Felles enhet for kriminalitetsforebygging i Sør-Vest politidistrikt, uteksaminert fra Politihøgskolen i 2000. Har jobbet som etterforsker på Økonomigruppen ved Haugesund politistasjon og avsnittsleder ved Nordsjø/miljø-avsnittet i Haugesund. Ordfører i Bokn kommune i perioden 2007-2015.

Presentasjoner

God og sikker digital arbeidsflyt, Simon Ølberg Bore