09.jun

Webinar: Grønn omstart

Kan vi gi økonomien en omstart etter koronakrisen som samtidig legger til rette for grønn vekst? Det kan bli en god investering å følge Per Espen Stoknes når han presenterer grønne forretningsmodeller.

Stoknes er blant landets fremste når det gjelder kompetanse om grønn vekst. Han skriver bøker, gir intervjuer og forelesninger for både næringsliv og studenter. Kunnskap om hvordan grønn vekst kan vise  igjen rett på bunnlinjen i bedriften, og i tillegg åpne veien til nye marked, vil bli avgjørende i tiden som kommer.  Stoknes vil snakke om:

-Hva er det underliggende problemet med vår gamle vekst-modell?

-I hvilken grad er bærekraftige forretningsmodeller idag mer lønnsomme, og i så fall hvorfor?

-Hvordan kan bedriftsledere konkret gripe mulighetene som ligger i lønnsom, grønn vekst?

I tillegg kommer Brage Johansen, leder i ressursgruppen Grønn Vekst, og Ingvild Meland, leder i program komiteen i ONS. De vil fra ulike ståsted stille spørsmål og dele noen eksempler på nye muligheter.

Grønn omstart presentasjonen er et element i Bærekraftskonferansen Pionér som arrangeres i samarbeid med Stavanger Kommune og Sparebanken Vest.  Pionér2020 blir 14 oktober. Sett av dagen allerede nå. Vi håper på en fysisk møteplass når den tid kommer,  og der møter du pionerer som viser vei i markedet.

I mellomtiden kan hver enkelt bedrift gjøre viktige grep i hverdagen som påvirker både egen virksomhet og miljøregnskapet i positiv retning.

For mer informasjon om møtet, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård

Påmelding frem til kl. 10.00 møtedagen, og da vil alle deltakerne få tilsendt en link til pålogging av webinar.

Presentasjonene og innspillingen av webinar sendes deltakerne i etterkant.

13.00 Velkommen, Inger Tone Ødegård, Næringsforeningen.

13.02 Grønn omstart - tjen penger, ved Per Espen Stoknes, førstelektor ved BI, forfatter mm.

13.40 Case og aktive Q & A, ved Ingvild Meland, program direktør ONS og Brage Johansen, CEO Heimdall Power og gründer på mange områder.

Foredragsholdere

Presentasjoner