24.mar

Jærmøtet – konferanse og festkveld!

Jærmøtet er Næringsforeningens nye storsatsing.

Sammen med gode partnere lager vi Jærens viktigste og mest inspirerende møteplass. Vi starter med lunsj i Storstova med foredragsholdere som det lukter svidd av og ender opp med en jærsk festkveld med underholdning og fantastisk mat og drikke.

Vi er stolte av å kunne tilby et så sterkt batteri av både lokale og nasjonale folk som skal gi deg bakoversveis og få taket til å løfte seg i Storstova. Både de som kjenner Jæren godt, men også noen som kan komme med betraktninger fra utsiden. De to konferansierene, «byassen» Leif Tore Lindø og «bonden» Jan Zahl, har dessuten en del på lur.

Dette er møteplassen som passer for både bedrifter og offentlig sektor. Alle som er litt opptatt av utvikling og nyskaping på Jæren må kjenne sin besøkelsestid. Både på scenen og i salen skal vi ha et mangfold av unge, eldre, kvinner og menn. Fortiden og framtiden!

Hovedsamarbeidspartner: Jæren Sparebank

Samarbeidspartnere: Hå kommune, Klepp kommune, Time kommune og Nordic Steel

For mer informasjon ta kontakt med Tormod Andreassen, Næringsforeningen

Ønsker du og din bedrift å booke et eget bord under middagen (10-mannsbord)? Ta kontakt med Trude Hembre, Næringsforeningen. Husk å melde inn allergier på forhånd.

12:00 Registrering, lunsj og kaffi

13:00 Velkommen til Jærmøtet 2022

Surfemiljøet på Jæren, ved Ylva Fjestad og Andre Gilje, Boretunet

Hvordan snakker vi sammen? Ved Berta Lende Røed, Fuelbox

Hvordan få alle med og samtidig klare å dyrke fram talenter i en gruppe? Ved Alf Ingve Berntsen

Gardsysteri tufta på jærskeverdier, ved Siri R. Lea, Ystepikene

14:30 PAUSE

First we take Shanghai, ved Knut Nesse, Akva Group

De viktigste grepene for at Jæren skal lykkes i framtiden. Diskusjon med Inge Brigt Aarbakke, Bjørn Risa og Anette Annfinsen

Hvordan klarer Jæren seg egentlig? Ved Jan L. Andreassen, Eika

16:20 PAUSE

Sa nei til Versace for å skape Jæren-mote, ved Siv Elise Seland

Derfor takler Jær-folk livet bedre enn andre, ved Ingvard Wilhelmsen

18:00 Middag

22:30 ish Slutt

Foredragsholdere

Ylva Fjestad

Ylva Fjestad studerer reiseliv ved Universitetet i Stavanger og er en aktiv surfer. Hun flyttet hit pga Jærstrendene, og jobber nå som surfeinstruktør. Til høsten flytter hun til Australia. Ylva er tidligere norgesmester i hundekjøring, og er å se i byen med seks huskyer.

Siri Rasmussen Lea

Siri Rasmussen Lea er daglig leder i Ystepikene. Hun har vært bonde i snart 20 år. Gården er ektemann Jon sin slektsgård. De driver med melk, storfekjøtt og rugeegg for slaktekylling. Foredling av melk hadde de aldri vurdert, men en «husmortur» endte opp i nytt ysteri.

Bjørn Risa

Bjørn Risa er daglig leder i Risa AS. Selskapet ble grunnlagt på Rangen i Nærbø i 1948 av de tre brødrene Tobias, Håkon og Georg Risa – på folkemunne også kalt «Rongarane». Brødrene Risa vokste seg fort til å bli en betydelig arbeidsplass.

Jan Ludvig Andreassen

Jan Ludvig Andreassen er sjeføkonom i Eika Gruppen med hovedansvar for overvåking av makroøkonomi i inn-og utland. Han er opptatt av de lange linjer og liker en god debatt. De siste 20 årene har han jobbet med makroøkonomiske analyser.

Presentasjoner

Berte Lende Røed, Elianne Topstad