02.des

Slik takler du dagene med hjemmekontor

DIGITALKONFERANSE: Hundretusenvis av nordmenn har returnert til hjemmekontoret de siste ukene. Hvordan holder du motivasjonen oppe, og hvordan holder du kontakten med kollegaene dine?

Oppblussingen av smitte har igjen akselerert bruken av hjemmekontor. Dette gir nye utfordringer for både arbeidsgivere og ansatte. På denne digitale konferansen får du gode råd om hvordan du, som leder og ansatt, kan takle denne krevende situasjonen på en best mulig måte.

Vi retter et særlig fokus på de personalpolitiske utfordringene utstrakt bruk av hjemmekontor innebærer for arbeidsgiverne. I tillegg ser vi nærmere på hva en vedvarende hjemmekontortilværelse kan by på av utfordringer på det mentale planet for den ansatte.

Vi får interessante vurderinger og nyttig veiledning fra psykologene Liv Sand og Åshild Skogerbø fra Stavanger Universitetssykehus. Elisabeth Sivertsen Urdahl fra SpareBank 1 SR-Bank deler erfaringer fra en organisasjon der en stor andel av de ansatte har jobbet hjemmefra i en lang periode. Hun vil komme med tips om hvordan arbeidsgiver kan legge til rette for motivasjon, produktivitet, trivsel og samhandling.

For mer informasjon ta kontakt med Frode Berge eller Elianne Strøm Topstad, Næringsforeningen.
>> Dersom avmelding ikke er gitt innen 48 timer før møtestart vil faktura bli sendt.

11:00 Velkommen, ved Næringsforeningen.

11:05 Hvordan kan arbeidsgiver motivere til produktivitet og trivsel? ved Elisabeth Sivertsen Urdahl, SpareBank 1 SR-Bank.

11:30 Vedvarende hjemmekontortilværelse, hva betyr det for oss? ved Liv Sand og Åshild Skogerbø, Stavanger Universitetssykehus.

11:55 Spørsmål fra deltakerne.

12:15 Slutt.

Foredragsholdere

Liv Sand

Liv Sand, PhD/Psykologspesialist, er poliklinikkleder på BUP Hinna ved PH BURA, Helse Stavanger.

Åshild Skogerbø

Åshild Skogerbø (psykolog,PhD) har studert ved Universitetet i Oslo og Universitetet i Amsterdam, og PhD fra Københavns Universitet. Jobber nå som poliklinikkleder i BUP ved Stavanger Universitetssykehus.

Presentasjoner

Oppstart, Egil Hollund