02.okt

Lansering av Incoterms 2020

ICC Norge kan endelig avsløre de nye Incoterms 2020 og arrangerer høsten 2019 introduksjonskurs i de nye Incoterms.

Etter fire års revisjonsarbeid foreligger nå de nye og reviderte Incoterms 2020 som trer i kraft 1. januar 2020. ICC Norge arrangerer derfor nå introduksjonskurs en rekke steder i Norge. Kursene blir heldagskurs fra klokken 0900 til 1500, inkludert lunch, og kursene er tilpasset både dem som knapt har hørt om Incoterms, så vel som for «ekspertene». Programmet tar for seg Incoterms generelt, men med fokus på endringene og de nå nye Incoterms 2020.

Hovedpunkter i programmet:
- Incoterms og deres funksjon ved kjøp, salg og transport av varer.
- Incoterms forhold til Avtaleretten, Kjøpsretten, Transportretten og Forsikringsretten.
- Incoterms forhold til Internasjonale kjøp og salg.
- Detaljert gjennomgang av de 10 reglene i Incoterms 2020.
- Detaljert gjennomgang av endringene og hva som er nytt i Incoterms 2020.
- Detaljert gjennomgang av samtlige 11 Incoterms samt momenter ved valg av Incoterms.

Incoterms er som kjent viktig for både selgere, kjøpere, logstikkpersonell, transportører og speditører samt økonomi og dokumentasjon/compliance medarbeidere. Kurset er også relevant for advokater/juridisk personell og er derfor godkjent som obligatorisk etterutdanning av Advokatforeningen.

Kurset innrapporteres som etterutdanning til Finanstilsynet og Advokatforeningen.

Medlemmer i Næringsforeningen i Stavanger-regionen får rabatt på kursavgiften. Alle priser er eks. mva. Bindende påmelding.

Meld deg på kurset her.

Lansering av nye Incoterms 2020:
Incoterms er standardiserte internasjonale leveringsbetingelser, som benyttes i forbindelse med nasjonale og internasjonale handelstransaksjoner. Klausulene angir hvem som til enhver tid har risikoen for gods underveis, hvem som skal betale kostnadene og hvilke forpliktelser kjøper og selger har.

Spørsmål angående kurset kan rettes til Lisbeth G. Kaarem, ICC Norge - tlf. +47 900 39 070, mail Lisbeth@iccnorge.no

Advarsel for falsk informasjon om Incoterms
Nylig har nettsteder og lignende begynt å tilby informasjon om den kommende oppdateringen av regelverket Incoterms 2020. Det internasjonale handelskammeret (ICC) advarer mot å få tilgang til all informasjon gjennom disse kanalene, da det mest sannsynlig er forfalskning. For korrekt informasjon om oppdateringen, kontakt ICC direkte, som har vært ansvarlig for å publisere og oppdatere reglene siden 1936.

Foredragsholdere

Christian Lien