04.des

Lederskolen: Tilstedeværende ledelse med Donatella de Paoli

DIGITALKONFERANSE: – Skal vi skape felleskap og motivasjon om oppgavene og samarbeid i kriser, må vi få til en tilstedeværende og relasjonsorientert ledelse, sier førsteamanuensis Donatella de Paoli.

For ledere og medarbeidere som kun kommuniserer gjennom skjermer, vil behovet for tilhørighet og fellesskap øke. Ikke minst fordi alle forsøker som best de kan å omstille arbeidsvaner, samarbeidsformer og virksomhet til å møte både nåtid og en vanskelig fremtid.

Coronaviruset har skapt en situasjon der mange sitter fysisk isolert, alene i hvert sitt hjemmekontor og stirrer inn i skjermer. Det har også ført til nye former for kommunikasjon og samarbeid. Det får konsekvenser for hvordan ledelse må forstås og bedrives, ikke bare nå, men også for fremtiden.

På denne Lederskolen gir førsteamanuensis Donatella de Paoli konkrete råd om hvordan ledere og medarbeidere kan møte samarbeids- og ledelsesutfordringene i den digitale tid.

Donatella de Paoli er tilknyttet Institutt for ledelse og organisasjon ved Handelshøyskolen BI. Hun mener at hvis bedrifter og organisasjoner skal klare arbeidspresset og behovet for omstilling, må sentraliserte og opphøyde lederidealer skiftes ut med en tillitsbasert og nærværende ledelse. Det er mulig å skape tilstedeværelse i det digitale.

Velkommen på Lederskolen! Lederskolen er i sitt 11. år og er et samarbeid mellom Handelshøyskolen BI og Næringsforeningen.

Lederskolen 4. desember er digital. Deltakerne får tilsendt lenke til pålogging i forkant av samlingen.

BI Alumni har egen avtale. Evt spørsmål, kontakt BI Stavanger ved Bernt Skandsen eller Karianne Middelthon.

For spørsmål om Lederskolen, ta kontakt med Trude Hembre, Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

11.00 Velkommen, ved Harald Minge og Trude R. Hembre, Næringsforeningen.

11.05 Foredrag, ved Donatella de Paoli, Handelshøyskolen BI.

13.00 Takk for i dag.

Foredragsholdere