03.des

Euronext Growth Oslo – luftslott eller virkelighet?

DIGITALKONFERANSE: Merkur Market blir nå til Euronext Growth Oslo. Hva er Euronext Growth Oslo? Hvorfor svinger aksjene så mye og hva tror markedene på? Bli med oss og hør hvorfor Zaptec valgte Merkur og hvordan prosessen har vært, og hvordan Oslo Børs og tilretteleggerne jobber både nasjonalt og internasjonalt. Vi får besøk av Anders Thingbø fra Zaptec, Eirik Høiby Ausland fra Oslo Børs, samt Morten Enoksen og Håkon Haugsbø fra ABG Sundal Collier.
Euronext Growth Oslo (Merkur Market frem til 30.11) er en markedsplass for notering og elektronisk handel av aksjer og egenkapitalbevis. Dette er et tilbud til mindre og mellomstore selskaper som ønsker enklere tilgang til kapitalmarkedet.
Markedsplassen har mindre omfattende opptakskrav og kortere prosesser enn de tradisjonelle markedsplassene på Oslo Børs.

Zaptec er et regionalt selskap som nylig er notert i Merkur Market.  Bli med i denne digitale konferansen og hør hvorfor Zaptec valgte Merkur og hvordan prosessen har vært, og hvordan Oslo Børs og tilretteleggerne jobber både nasjonalt og internasjonalt.

Møtet er et samarbeid mellom Ressursgruppene Finans- og Kapitalforvaltning og Grønn Vekst.

For mer informasjon, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård.

13:00 Velkommen ved Næringsforeningen, ved Inger Tone Ødegård.

13.02 Hvilke vurderinger ble gjort mht ulike valg, og hvorfor ble Merkur-sporet valgt, ved Anders Thingbø, CEO, Zaptec.

13.20 Hva er Euronext Growth Oslo (tidligere Merkur Market) og hvilke muligheter finnes der? ved Eirik Høiby Ausland, direktør for førstehåndsmarkedet ved Oslo Børs.

13.35 Euronext Growth - Perspektiver og erfaringer fra kapitalmarkedene, ved Morten Enoksen, Partner Investment Banking Oslo , ABG Sundal Collier og Håkon Haugsbø, Investment Banking Oslo, ABG Sundal Collier.

13.50 Q & A.

14.00 Slutt.

Foredragsholdere

Presentasjoner