29.nov

Muligheter: Grip sjansen på en ny vår!

DIGITALKONFERANSE: For arbeidsledige eller for deg som kanskje vil bytte beite finnes det mange alternativer. Prosjektet "Menn i helse" er et populært tiltak og snart tar de imot søknader igjen. Fretex Jobb AS jobber hver dag for at du som ønsker det skal få nye muligheter, det å ha en jobb betyr mye for de fleste av oss.

I dagens sending fra Muligheter skal vi bli bedre kjent med to meget spennende alternativer for deg som er arbeidssøkende eller tenker på å bytte beite. Menn i Helse og Fretex Jobb AS.

"Menn i helse" er et unikt prosjekt for menn mellom 25 og 55 år. "Menn i helse" er et komprimert utdanningsløp frem til fagbrev som helsefagarbeider. Norge har et stort behov for utdannet helsepersonell og jobbmulighetene er svært gode. Så langt har over 400 menn tatt fagbrevet via "Menn i helse" og hele 92% som har tatt fagbrev har fått en relevant jobb innen helsesektoren.

Fretex Jobb AS er knyttet opp mot NAV og er en av de største arbeids- og inkluderingsbedriftene i Norge og den eneste som er landsdekkende. Har du vært arbeidsledig i kortere eller lengre tid, og har behov for oppfølging og rådgivning for å komme ut i jobb, så kan Fretex Jobb AS være noe for deg. Fretex Jobb AS tilbyr en rekke nyttige tiltak som arbeidsforberedende trening (AFT), individuell jobbstøtte (IPS), varig tilrettelagt arbeid (VTA), avklaring og oppfølging. Fretex Jobb AS er også en utmerket arena for deg som arbeidsgiver som ønsker å knytte kontakt med arbeidssøkere frem mot en eventuell fast ansettelse.

Fra "Menn i helse" får vi i studio besøk av Thomas-André Ingvaldsen (Fylkeskoordinator Rogaland Sør) og Øystein Johannessen (Fylkeskoordinator Haugaland og Sunnhordaland) i tillegg får vi også møte en helserekrutt som har gjennomført utdanningsløpet, Tore Lothe Eriksen.

Fra Fretex Jobb AS er vi så heldige å ha med oss Solfrid Kjærvoll-Birkedal som er jobbkonsulent AFT i Fretex Jobb AS.

Velkommen til et møte spekket med gode, relevante og konkrete jobbsøkertips fra engasjerte og dyktige innledere.

KLIKK HER for å delta

Det oppfordres til å sende inn spørsmål i chatten under sendingen.

Sendingene sendes i TEAMS event, og du kan logge deg på fra hvilken som helst plattform (PC, iPad, telefon)

Du trenger ikke å melde deg på i forkant, kun trykke rett i linken hvis du vil delta uten å oppgi e-post, eller du kan se innspillingen i etterkant via FB siden MULIGHETER.

Hvis du registrerer deg med e-post, så krysser du av i boksen "Jeg godtar at Næringsforeningen lagrer opplysninger om meg og bestillingen", og MELD PÅ (GDPR regelverket).  Avkryssingen betyr at du får informasjon via e-post før møtet med link til pålogging, og en e-post med link til presentasjonene i etterkant. Du godkjenner kun for et møte ad gangen.

For mer informasjon, vennligst kontakt Øystein Dahl Andersen.

Program

13:00 Velkommen ved Øystein Dahl Andersen, Næringsforeningen i Stavanger-regionen

13:05 Menn i helse ved Thomas-André Ingvaldsen og Øystein Johannessen

13:25 Livet som helserekrutt ved Tore Lothe Eriksen