07.jun

Muligheter: Nyttige fakta, gode tips og en dose inspirasjon

DIGITALKONFERANSE: I denne sesongens siste sending av Muligheter vil vi få besøk av NAV Nord-Rogaland og NAV Sør-Rogaland som vil presentere hvilke jobber som er tilgjengelige på markedet pr idag, hvordan er nåsituasjonen? Vi får også besøk av Bjørnson Organisasjonspsykologene som skal gi oss en mental vitamininnsprøytning nå før sommeren .

Sommeren er rett rundt hjørnet og mange ser nok frem til lysere og lengre dager. Men hvordan er det å være arbeidsledig/permittert i denne perioden?

Mange føler kanskje på at det er vanskelig å ta seg ferie som arbeidssøkende og at det kan være utfordrende å skille hverdager og fridager. Det å være arbeidssøkende er en fulltidsjobb og det er viktig for en selv at man tar seg tid til ferie og kobler helt av i en periode. Vi får besøk av Øivind Bjørnson fra Bjørnson Organisasjonspsykologene som skal gi oss gode råd og veilede oss innenfor denne problematikken.

I denne sesongens siste sending får vi også presentert nåsituasjonen i arbeidsmarkedet. Hvordan ser det ut nå og hvilke jobber finnes. Vi vil også ta et lite historisk tilbakeblikk på utviklingen siden mars 2020, hvordan har utviklingen vært? Med oss i våre studioer i Haugesund og i Stavanger har vi Elisabeth Lie Nilsen, leder NAV Marked Nord-Rogaland og Geir Arne Selvær fra NAV Marked Sør-Rogaland - og Øivind Bjørnson fra Bjørnson Organsiasjonspsykologene.

Velkommen til en sending med nyttige fakta, gode tips og en dose inspirasjon!

Det oppfordres til å sende inn spørsmål i chatten under sendingen.

Sendingene sendes i TEAMS event, og du kan logge deg på fra hvilken som helst plattform (PC, iPad, telefon)

KLIKK HER for å bli med!

Du trenger ikke å melde deg på i forkant, kun trykke rett i linken hvis du vil delta uten å oppgi e-post, eller du kan se innspillingen i etterkant via FB siden MULIGHETER.

Hvis du registrerer deg med e-post, så krysser du av i boksen "Jeg godtar at Næringsforeningen lagrer opplysninger om meg og bestillingen", og MELD PÅ (GDPR regelverket).  Avkryssingen betyr at du får informasjon via e-post før møtet med link til pålogging, og en e-post med link til presentasjonene i etterkant. Du godkjenner kun for et møte ad gangen.

For mer informasjon, vennligst kontakt Øystein Dahl Andersen.

Program

13.00 Velkommen til dagens Muligheter ved, Øystein Dahl Andersen, Næringsforeningen i Stavanger-regionen

13.05 NAV Nord-Rogaland ved, Elisabeth Lie Nilsen, leder NAV Marked Nord-Rogaland

13.20 NAV Sør-Rogaland ved, Geir Arne Selvær, NAV Marked Sør-Rogaland