23.aug

Muligheter: Transportbransjen nå og i fremtiden

DIGITALKONFERANSE: I likhet med resten av samfunnet, har store deler av norsk transportnæring hatt det veldig tøft under koronaepidemien. Både små og store bedrifter sliter med å få endene til å møtes, og mange er på grensen til konkurs. Hvordan ser fremtiden ut og hvilke muligheter finnes det i denne meget varierte, innovative og store bransjen?

Delta på digitalkonferansen Muligheter denne mandagen og få en introduksjon til transportbransjen. Hvilken kompetanse trengs, hva slags type person bør du være, hva kan vi vente oss i fremtiden i denne bransjen? Dette er bare litt av det vi skal få høre mer om i dagens sending. Vi får besøk av Ove Erik Vika fra SR-Group, han er fagansvarlig, sitter i opplæringsnemda og tar seg av mye av opplæringen via SRG skolen. Vi får også besøk av Steinar Meling fra YAGO, YAGO er en næringsklynge for autonome teknologier samt et nasjonalt og internasjonalt testsenter for autonome kjøretøy. Autonomi, fremtidens transport og mobilitet.

Det oppfordres til å sende inn spørsmål i chatten under sendingen.

Sendingene sendes i TEAMS event, og du kan logge deg på fra hvilken som helst plattform (PC, iPad, telefon)

KLIKK HER for å bli med!

Du trenger ikke å melde deg på i forkant, kun trykke rett i linken hvis du vil delta uten å oppgi e-post, eller du kan se innspillingen i etterkant via FB siden MULIGHETER.

Hvis du registrerer deg med e-post, så krysser du av i boksen "Jeg godtar at Næringsforeningen lagrer opplysninger om meg og bestillingen", og MELD PÅ (GDPR regelverket).  Avkryssingen betyr at du får informasjon via e-post før møtet med link til pålogging, og en e-post med link til presentasjonene i etterkant. Du godkjenner kun for et møte ad gangen.

For mer informasjon, vennligst kontakt Øystein Dahl Andersen.

Program

13.00 Velkommen til dagens Muligheter ved Øystein Dahl Andersen, Næringsforeningen i Stavanger-regionen

13.05 SR-Group ved, Ove Erik Vika, SR-Group

13.30 YAGO ved, Steinar Meling, Daglig leder, YAGO