10.jan

Kick off for nytt Mulighetssenter

Velkommen til kick-off for nytt Mulighetssenter. Hvordan kan din bedrift jobbe på lag med nytt jobbsenter for flyktninger? Stavanger-regionen trenger arbeidskraft på mange nivå, og det står i dag mange arbeidssøkere fra Ukraina og andre land i jobbsøker-køen. Bli med å skap vinn-vinn situasjoner.

Stavanger kommune har nylig vedtatt å etablere et nytt Mulighetssenter for å bidra til at jobbsøkere raskere kommer i kontakt med bedrifter og dem som rekrutterer. Velkommen til offisiell åpning!

Du møter ordfører Sissel Knutsen Hegdal, Stavanger kommune, Rune Endresen, koordinator for nytt Mulighetssenter, Janne Rage, Flyktningtjenesten i Stavanger, Pavlo Pershyn, leder i Ukrainsk forening og Harald Minge og Inger Tone Ødegård i Næringsforeningen.

Dette arrangementet er et kick-off for å sikre at riktig mange blir klar over mulighetene som ligger i å rekruttere medarbeidere som allerede bor i regionen! Sett av tid i kalenderen og bli med for å diskutere muligheter og samarbeid. Det kan være at akkurat din bedrift har lyst til:

* jobbtreff mellom arbeidssøkere og bedrifter
* ta imot grupper til bedriftsbesøk
* stille som foredragsholdere på Mulighetssenteret
* høre mer om hvilke yrkesgrupper som er tilgjengelig blant jobbsøkerne
* gode råd om oppstartsprogram for å sikre at de nye får en god start (selv uten flytende norskkunnskaper)
* språk og kultur
* hvilke økonomiske ordninger er gjeldende for arbeidsgivere pr idag

Møtet er gratis, men vennligst registrer påmelding på vanlig måte for å få praktisk informasjon både før og etter møtet.

Vennligst ta kontakt hvis spørsmål: Inger Tone Ødegård

08:00 Registrering og bli kjent med nye!

08:30 Velkommen, ved Harald Minge, Adm dir, Næringsforeningen.

08:35 Kick-off for Mulighetssenter, ved Sissel Knutsen Hegdal, Ordfører.

08:45 Nytt Mulighetssenter: Hvordan kan bedriftene møte ukrainerne gjennom nytt senter? ved Rune Endresen, Prosjektleder, Stavanger kommune.

09:00 Flyktningtjenesten: Arbeidspraksis og utvikling- samarbeid med næringslivet ved Janne Rage, Fagleder jobbteam, Flyktningtjenesten.

09:15 Ukrainsk forening, ved Pavlo Pershyn, Ukrainsk forening.

09:30 Mulighetene for samarbeid: Panel og åpen diskusjon, med alle.

09:50 Slutt i plenum, men Individuelle samtaler og nettverksbygging.

Foredragsholdere

Sissel Knutsen Hegdal

Sissel Knutsen Hegdal er ordfører i Stavanger kommune.

Harald Minge

Harald Minge er administrerende direktør i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

Janne Rage

Janne Rage har 15 års erfaring fra integrering- og inkluderingsfeltet, hvorav de siste 10 årene har vært innenfor arbeidsformidling og jobbveiledning for nyankomne flyktninger. Hun fungerer nå som fagleder for jobbteamet i Flyktningtjenesten i Stavanger. Jobbteamet arbeider aktivt for å skape gode koplinger mellom jobbklare kandidater og det ordinære arbeidslivet, og anskaffelse av praksisplasser er en stor del av oppdraget.

Rune Endresen

Rune Endresen er prosjektkoordinator for Mulighetssenteret. Han har tidligere jobbet som leder, rådgiver, prosjektansvarlig og lærer i voksenopplæringen i Stavanger og Bergen. Til sammen har han over 20 års erfaring innen opplæring av voksne, stort sett i offentlig sektor og for minoritetsspråklige.

Pavlo Pershyn

Pavlo Pershyn er leder av Ukrainsk Forening i Rogaland. Han kom som fagarbeider i byggebransjen for fire år siden. Han har vært aktiv i Ukrainsk Forening siden han ankom, og har jobbet som frivillig med ulike sosiale prosjekt for å støtte flyktninger fra Ukraina for å hjelpe med integrering i det norske samfunnet.

Presentasjoner

Nytt Mulighetssenter: Hvordan kan bedriftene møte ukrainerne gjennom nytt senter?, Rune Endresen

Kick off_10.01.24.pptx

Flyktningtjenesten: Arbeidspraksis og utvikling- samarbeid med næringslivet, Janne Rage