25.mar

Gruvedrift, investeringer og muligheter på Helleland

DIGITALKONFERANSE: Det ligger verdier for flere tusen milliarder kroner i bakken på Helleland og områdene rundt. Det er helt unikt i global sammenheng! Planene om gruvedrift er konkrete, og vil bli presentert på denne konferansen. Hvilke muligheter gir det næringslivet i Rogaland?

Norges geologiske undersøkelse (NGU) undersøker i 2012 områdene rundt Helleland og estimerte verdiene i området til 300 milliarder kr. Samtidig vet vi at NGU ikke undersøkte mer enn 100 meter ned i bakken. Norge Mining har brukt over 200 millioner kroner på nye undersøkelser og skal bruke ytterligere 200 millioner. Prøveboringene de har foretatt har ikke stoppet på 100 meter, de har fortsatt ned til over 2000 meter. Funnene viser at området har mye mer og rikere forekomster enn de fleste har trodd. Hvis alt går etter planen vil en gruve være i drift om 5-6 år.

Hvem er Norge Mining? Hva er det de konkret har funnet, og hva kan det brukes til? Hvor store verdier er det snakk om? Hvilke muligheter ligger for næringslivet i Rogaland? Kan bedrifter i Rogaland levere teknologi og kompetanse?

Disse og flere spørsmål får du svar på av CEO i Norge Mining PLC John Vergopoulos, CEO i Norge Mineraler AS Gunnar Holen og operasjonsleder i Norge Mineraler AS Monika Øksnes.

Velkommen.

Digitalkonferansen gjennomføres sammen med Næringsforeningens ressursgruppen Dalane.

For mer informasjon vennligst kontakt Tormod Andreassen. Deltakerne får tilsendt lenke til pålogging, samme dag i forkant av samlingen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

12.00 Velkommen, ved Tormod Andreassen i Næringsforeningen.

12.05 Hvem er Norge Mining, og hva har vi funnet på Helleland? ved John Vergopoulos.

12.25 Gruvedrift og investeringer, ved Gunnar Holen.

12.45 Hvor langt er vi kommet, og hva gjenstår? ved Monika Øksnes.

13.05 Q&A.

13.30 Takk for i dag.