20.okt

(re) Branding and image!

Er du interessert i merkevarebygging, talentutvikling og kompetanse så er dette dagen du bør holde av!

Velkommen til Serviceforum - et av de største arrangementene fra en studentorganisasjon fra Universitetet. Serviceforum har som mål å inspirere, gi påfyll og skape mer liv mellom studenter og næringslivet i regionen. Det inviteres til konferanse og bankett.

På Serviceforum skal det handle om hvordan vi skal se fremover og tenke langsiktig. Gjennom dagen vil du lære mer om hvordan du kan gjøre arbeidsplassen din mer attraktiv ovenfor nye kvalifiserte arbeidstakere, men også for dine nåværende ansatte.

Noen tema vil være:
• Hvordan vil nye trender og interesser se ut for de neste årene?
• Hvordan ser markedet ut, og hvordan møter du dette som bedrift og enkeltperson?
• Hvordan imøtekomme stadige endringer i hverdagen?
• Hvilken strategi bør du ha som arbeidsgiver for å møte stadige endringer i arbeidsmarkedet og arbeidskraft?
• Hvor henter du inspirasjon og motivasjon?
• Hvordan inkludere uten å ekskludere?
• Hvordan finne de meste kvalifiserte arbeidstakerene, og arbeidsgiver?

Etter lunsj kan du velge mellom to spennende workshops:
Workshop 1 fokuserer på bedriftens eksterne marked - kundene og produkt.
Workshop ledes av Håkon Lund, og med faglig innslag av Lars Bergkvist, Norsk hotellhøgskole, UiS.

Workshop 2 fokuserer på det interne marked - rekruttering, ansatte og videreutvikling av ansatte.
Workshop ledes av Torben Dyhr-Nielsen, og har blant annet faglig innslag fra Tone T. Linge, Norsk hotellhøgskole, UiS.

Etter endt konferansedag inviteres det til bankett, hvor 110-års jubileet til Norsk Hotellhøgskole vil markeres.

>> Avmelding må gjøres innen 17. oktober kl. 12:00.
>> noter vennligst allergi eller andre mathensyn i kommentarfeltet.

For praktiske spørsmål vedr. Serviceforum 2022 ta kontakt med Silje Teig eller Pegah Sedgh, Norsk Hotellhøgskole.

08:00 Registrering og kaffe, Norsk hotellhøgskole, Ellen & Axel Lunds hus

08:15 Åpning av Serviceforum 2022

12:00 Lunsj

13:00 Workshops

16:15 Buss til Bankett

18:30 Bankett på Clarion Hotel Stavanger

Foredragsholdere

Torben Dyhr-Nielsen, NAV -Den nye hverdagen

Å sørge for arbeidsgiverkontakter i NAV er Tobens ansvar som rekruttering- og inkluderingskontakt. Han har stor kjennskap til ulike bransjer og kompetanseområder, og har et særlig fokus på inkludering og mangfold. I sitt foredrag vil Torben diskutere hvordan den nye hverdagen er og hva arbeidsgivere og arbeidstakere krever. Dekker de hverandres behov, eller er det ufylte hull i ferdigheter og kunnskap?

Sander B. Thomassen, Sopra Steria - Hvordan komme videre etter en krise

Gjennom sin stilling som leder for Applications Stavanger i Sopra Steria, har Sander fokus på forretningsutvikling og ledelse. På Serviceforum snakker Sander om å komme seg videre i en krise som Covid-19.

Håkon Lund, Lund Gruppen - En serviceindustri berørt av Covid-19

Håkon Lund er eier av Lund Gruppen og er en erfaren fritids-, reise og turismefagmann. I hans foredrag tar han for seg hvordan serviceindustrien er berørt av Covid-19, og veien videre.

Cathrine Lie Strand, Potensialbygger – Hvordan finne potensielle ansatte

Som en ansatt-branding-spesialist fokuserer Cathrine på branding i HR. Hun er grunnleggeren av Potensialbygger. Hun vil gi oss en innsikt i hvordan man kan se etter potensielle ansatte på en annen måte basert på etterspørsel fra ansatte og arbeidsgivere.

Anette Larsen Bognø, Region Stavanger - Arrangementsturisme

Anette Larsen Bognø er arrangementsdirektør i Region Stavanger. Hun har god kjennskap til reiselivsbransjen og er spesialisert i MICE-/og Arrangementssegment og har bygget opp Region Stavanger sin sin satsing på event. Anette vil diskutere utviklingen av arrangementsturisme i vår region og nasjonalt

Andre lignende møter:

31. mai 2024 -