25.apr

Styreskolen 2024: Ledelse i en digital økonomi

Enterprise IT Governance, eller på norsk styrets styring av IT, er en formidabel oppgave for ledere. Førsteamanuensis Bjarte Ravndal har lang erfaring innen IT-styring, og vil dele innsikt og beste praksis som kan hjelpe deg med å maksimere nytten av IT-investeringer og samtidig håndtere risikoer på en effektiv måte.

Styrets styring av IT bør starte i styrerommet og i toppledelsen. Dessverre overlates det isteden til teknologer og konsulenter. Denne formiddagen setter vi lyset på styrets utfordringer – og hvorfor og hvordan styret og toppledelsen kan lede an i digitaliseringen på en bedre måte.

Meld deg på og få innsikt og kompetanse som styremedlemmer og ledere trenger for å forstå den strategiske betydningen av IT og sikre effektiv digital styring for å oppnå målene.

Styreskolen er en kompetanseserie i regi av Handelshøgskolen UiS og Næringsforeningen. Styreskolen er en faglig møteplass for alle som har interesse av og bruk for at et styre arbeider og fungerer optimalt, tar kloke beslutninger og unngår feller som et styre absolutt ikke bør gå i.

Styreskolen er satt sammen av faglig uavhengige moduler som hver tar for seg aktuelle tema som formidler det akademiske med det praktisk relevante i en helhetlig sammenheng.

For spørsmål, vennligst kontakt HH UIS v/Egil Svela eller Næringsforeningen v/ Trude R. Hembre.

Ved påmelding, oppgi i notatfelt dersom du har matallergier, slik at du får tilpasset lunsj.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.30 Registrering og kaffe.

08.45 Velkommen ved Handelshøgskolen ved UIS og Næringsforeningen.

08.50 Styrets styring av IT, ved Bjarte Ravndal, førsteamanuensis, HH UIS.

11.00 Lunsj, erfaringsutveksling og nettverksbygging.

Foredragsholdere

Bjarte Ravndal

Bjarte Ravndal er førsteamanuensis i informasjonsledelse på Handelshøgskolen ved UiS. Han er sivilingeniør i IT fra NTNU og har Høyere Avdeling samt doktorgrad i Strategi og ledelse fra NHH. Ravndal har i flere års erfaring fra næringslivet, blant annet som IT-sjef hos Smedvig og har arbeidet med implementering og styring av informasjonsteknologi i en årrekke. De siste 15 årene har Ravndal vært med å bygge opp Handelshøgskolen ved UiS til å bli et eget fakultet. I tillegg til undervisning på høyt nivå er dette en av de mest produktive forskningsinstitusjonene i landet innenfor fagområdene økonomi og administrasjon.

Andre lignende møter:

31. mai 2024 -