08.jun

Teknologidagen – Made in Klepp

Det bugner av unik teknologikompetanse i Klepp. Alt fra havbunns- til romfartsteknologi. Tech Expo – Made in Klepp, er en arena der teknologien møtes på tvers av bransjer. Med kompetansedeling og samarbeid i fokus gjør vi dette til en utstilling med lave skuldre.

Teknologimessen er sitt først i sitt slag, og skal være med på å vise frem bredden av bedrifter i Klepp. Med fokus på de samtalene som fører til samarbeid i stede for en utstilling av bedriften, vil dette være en litt annerledes utstilling enn det man er vandt til. Dagen vil være fylt med spennende utstillinger, gode samtaler og interessante foredragsholdere.

Ønsker du å være utstiller? Se KleppTech

Senere samme dag inviterer Håland Kjøtt til nettverkssamling fra klokken 18.00, hvor du har mulighet til å møte andre i samme bransje over god musikk og avslappede forhold. Billetter kan kjøpes nederst på siden her.

GRATIS FOR BESØKENDE

Arrangementet er sponset av Sparebanken Vest og Klepp kommune.

For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes. Teknologidagen på Klepp er den første av sitt slag, og arrangeres i et samarbeid mellom Klepp Næringsforening, Håland kjøtt, Envirex Group, Lie Blikk, Lapwing og Envirex Group.

10.00 Dørene åpner

10.30 Åpent for studenter og elever

12.00 Velkommen, ved konferansier Idar Håland, Håland kjøtt.

12.05 Bolk 1

Samarbeid på tvers, ved Q-meieriene.

EU - Hva kommer og hvorfor må næringslivet følge med? Ved Ida Jaarvik Hetland, AKVA Group.

12.30 Mingling i utstillerområdet

13.30 Bolk 2

Teknologi fra havet til rommet, ved Sebastian Hennig, Ixys.

Fra Oljå til grønnteknologi - kjernen i den grønne omstillingen, ved Hege Kverneland.

14.00 Mingling i utstillerområdet

16.00 Avslutning i festsalen

18.00 Etterfest hos Håland kjøtt

Foredragsholdere

Hege Kverneland

Hege Kverneland er utdannet sivilingeniør fra NTH innen maskin, og har over 30 års erfaring fra leverandørindustrien. Hun var CTO i NOV i 11 år, et stort internasjonalt olje- og gass selskap, og satt i konsernledelsen i Houston. Hege sluttet i NOV i 2019, og har siden den gang vært konsulent og styremedlem i forskjellige selskaper. Hege er nå bl.a. styreleder i Kverneland Energi, og er grunnen til at hun er her i dag.

Sebastian Hennig

Sebastian Hennig har fagbrev som Data Elektroniker og høyere yrkesfaglig utdanning innen Automasjon. Har tidligere jobbet i marinen med minerydding og rundt i verden med undervannsoperasjoner. Jobber i dag som Forretningsutvikler i Ixys.

Ida Jaarvik Hetland

Ida Jaarvik Hetland er utdannet siviløkonom fra New York, og har tidligere jobbet for FN, KPMG og sist som EU-rådgiver i Innovasjon Norge. Nå jobber hun som Manager External Funding and Public Incentives i AKVA Group.

Andre lignende møter:

31. mai 2024 -