13.feb

Treffpunkt Dalane: U37

Er du under 37 år og arbeider i Dalane? Da vil vi gjerne ha deg med på laget. Du får møte Norges yngste ordfører.

Det har vært mye fokus på alderen til Jonas Andersen Sayed. Det var nok noen som hevet øyenbrynene over at en 21-åring stilte som KrFs ordførerkandidat i Sokndal, og han selv var også litt skeptisk da han ble utfordret til å stille som listetopp. Han endte derimot opp med å takke ja til oppgaven, og ble valgt til ordfører i Sokndal nå i høst.

For fire år siden hadde han hadde aldri vært på et politisk møte og hadde knapt snakket før en forsamling før. Da han, allerede som 17-åring, ble innvalgt i kommunestyret i Sokndal kommune håpte at han ville bli tatt på alvor på lik linje som alle andre folkevalgte. Nå, som ordfører, er han klar til å levere på forventningene, og å bevise at alder ikke trenger å være en hindring.

Ressursgruppen i Dalane inviterer deg som er under 37 år, og jobber i Dalane-regionen til et nettverkstreff. Vi ønsker å etablere et ungt nettverk, U37 Dalane, og ønsker deg med på laget. U37 Dalane skal være et attraktivt knutepunkt for aktive samfunns- og næringslivsinteresserte personer under 37 år. U37 skal gjennom sine aktiviteter bidra til å skape nye muligheter for unge og være en døråpner til regionens næringsliv. Kom og hør mer!

Vi byr på mingling, faglig- og sosialt påfyll.

For spørsmål ta kontakt med Aud Torunn Tronerud, Næringsforeningen

Arrangementet er i samarbeid med DNB.

19.00 Velkommen, ved U37gruppen i Dalane.

19.15 Presentasjon av Næringsforeningen sin ressursgruppe U37, ved representanter fra U37 og NIS.

19.30 Unges muligheter i politikk og næringsliv, ved Jonas Andersen Sayed, Ordfører i Sokndal.

19.50 Presentasjon av lokale bedrifter, ved U37 i Dalane.

20.10 Mat og mingling og bli kjent. ved alle.

22.00 Takk for i dag, ved U37 i Dalane.

Foredragsholdere