21.mar

Treffpunkt Dalane: Presentasjon av planene for mineralutvinning

Norge Mineraler presenterer sine planer for mineralutvinning og videreforedling. Kan selskapet bli en ny hjørnesteinsbedrift i Dalane?

Næringsforeningen inviterer til frokostmøte med presentasjon av mineralprosjektet i Eigersund.

Her vil Norge Mineraler orientere om prosjektets status og planer for en ny stor hjørnesteinsvirksomhet i Dalane med ulike virksomheter innen mineralutvinning oppstrøms og videreforedling nedstrøms. Videre vil selskapet fortelle om mulighetene for næringslivet i regionen – samt selskapets politikk for å involvere lokalt og regionalt næringsliv og grunnleggende krav til samarbeidspartnere.

Fra Norge Mineraler vil daglig leder Olav Skalmeraas med flere delta.

Det serveres frokost på Eigra fra klokken 07.30. Møtestart er klokken 08.00.

Treffpunkt Dalane er i samarbeid med DNB.

For spørsmål kontakt Aud Torunn Tronerud.

>> No shows blir belastet dersom ikke avmeldt 48 timer før møtet.

Foredragsholdere

Olav Skalmeraas

Olav Skalmeraas er daglig leder i Norge Mineraler. Han har hatt høyprofilerte stillinger i Equinor og Norsk Hydro. Han har bred erfaring med ESG og har vært VP for Midstream Value for Oil and Gas (Brasil), VP for Governmental and Regulatory Affairs og VP for Carbon Capture Utlisation and Storage. Skalmeraas var ansvarlig for å engasjere tyske beslutningstakere innen energisektoren, og vurdering av virkningen av regulatoriske rammer for naturgass og auksjonssystemer for offshore vind. Ved Norsk Hydro var han VP for aluminiumsvirksomheten i Sør-Amerika og VP for transport og markedsføring av gass. Skalmeraas har en mastergrad i marin teknikk fra NTNU.

Andre lignende møter:

31. mai 2024 -