20.sep

Treffpunkt Dalane: Bedriftsbesøk hos Titania og Rekefjord Stone

Dalane en stor og spennende bergverksregion! Kom og bli med på bedriftsbesøk hos Titania som står for 10% av verdens ilmenittproduksjon og en reserve på 400 millioner tonn og Rekefjord Stone et bergverk for produksjon av byggeråstoffer med to dagbrudd, der anortositt blir utvunnet. Vi får Guidet omvisning og presentasjon hos begge disse spennende og viktige bedriftene.

Dalane er stor på bergverk og mineraler og vi besøker to av våre viktigste bergverksbedrifter som begge ligger i Sokndal Kommune. Vi reiser med fellestransport/buss, Annetur, fra Gruset klokken 17.00. Vi besøker Titania først, der vil teknisk sjef Torgeir Nodland ta oss med på en omvisning. På vei til Rekefjord Stone kjører vi innom Kroheia og ser på den nye flotte banen, den nye store attraksjon i regionen. Hos Rekefjord Stone blir vi med på en guidet omvisning og presentasjon av direktør Egil Solheim. Her blir det enkel servering mens vi får en god drøs rundt bordet.

Vi returnerer med bussen til Gruset ca klokken 20.30.

Dette blir det første Treffpunktet i en serie med bedriftsbesøk i Dalane. Bli med og bli bedre kjent med vårt allsidige næringsliv!

Treffpunkt Dalane er i samarbeid med DNB.

For spørsmål om møtet, kontakt Aud Torunn Tronerud i Næringsforeningen.

>>No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

17.00 Avgang med buss fra Gruset, Egersund, ved Annetur.

17.45 Omvisning hos Titania, ved teknisk sjef Torgeir Nodland.

18.45 Retur til Rekefjord Stone via Kroheia, ved Annetur.

19.30 Omvisning, presentasjon hos Rekefjord Stone, ved direktør Egil Solheim.

20.30 Enkel servering og drøs.

20.40 Retur med buss til Gruset, ved Annetur.

Foredragsholdere