28.jan

Treffpunkt Sola med Ståle Kyllingstad og ordføreren

Hva vil skje i Sola kommune de neste fire årene? Møt vår nye ordfører og hør hva posisjonen tenker rundt næringspolitikk og -utvikling. Du får også møte Ståle Kyllingstad som ærlig deler sine tanker om utvikling og vekst i Sola. Vi avslutter med debatt!

Vi har invitert posisjonen ved Tom Henning Slethei og opposisjonen ved Janne Stangeland Rege, samt to av næringslivets toppledere investor og gründer Ståle Kyllingstad fra IKM Gruppen og lufthavndirektør Anette Sigmundstad fra Avinor, til debatt.

Ståle Kyllingstad har bygget opp milliardverdier innen oljeservice og eiendom, som har skapt arbeidsplasser for flere tusen arbeidstakere internasjonalt. Ståles kremmerånd har skapt verdier for nærmiljøet hans på Klepp, men nå vil han overføre disse tankene til Sola hvor IKM har sitt hovedkontor og hvor det er store muligheter for utvikling og vekst. Ståle kommer for å dele tanker om næringspolitikk og næringsutvikling, og hva han mener må til for at kommunen forbereder seg på fremtiden. Hvordan kan man gå frem for å bygge en bygd?

Sjefsøkonom i SR-bank Kyrre Knutsen knuser tallene og presenterer konjunkturbarometeret for Rogaland, og Sola, på en lettfattelig måte. Han vet hva som skjer i regionen, og hvordan trendene utvikler seg. Denne kvelden gir han fakta på bordet gir grunnlag for en god debatt mellom politikere og toppledere utover kvelden.

På Treffpunkt Sola får du også høre hva ordføreren har tenkt om videre vei for vekst og utvikling i næringslivet, arbeidsplasser og samferdsel, slik at flere ønsker å bo og jobbe i Sola. Vi avslutter med debatt, ledet av Ingveig Tveranger. Gå ikke glipp av denne kvelden!

Kveldens arrangement er et samarbeid med Sparebank 1 SR-bank avdeling Sola.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

18.30 Registrering, mingling og kaffe.

19.00 Velkommen, ved Yngve Sørland, leder for ressursgruppen i Sola.

19.05 Konjunkturbarometeret for Rogaland, ved Kyrre Knutsen, sjefsøkonom i Sparebank 1 SR-bank.

19.25 Hvordan ser fremtiden ut, og hva må til for å bygge bygda? ved Ståle Kyllingstad, investor og oljeservicetopp i IKM Gruppen.

19.45 Næringspolitikk i Sola, ved Tom Henning Slethei, ordfører i Sola kommune.

20.05 Pause med litt mat og kaffe.

20.25 Debatt, ved Tom Henning Slethei, Janne Stangeland Rege, Anette Sigmundstad og Ståle Kyllingstad. Ingveig Tveranger er debattleder.

21.10 Nettverksbygging.

21.30 Takk for i kveld.

Foredragsholdere

Ståle Kyllingstad

Ståle Kyllingstad er oljeservicetopp, gründer, investor og konsernsjef i IKM Gruppen med hovedkontor på Sola. IKM Gruppen leverer utstyr og tjenester til oljenæringen. IKM-konsernet har 2450 ansatte og omsetter for rundt 4,3 milliarder kroner.

Tom Henning Slethei

Tom Henning Slethei er ny mann med ordførerkjede på i Sola kommune. Sammen med Ap, Sp og FNB utgjør FrP det nye flertallet i kommunen. Hans store sak for kommunen er mer ansvarlig økonomisk styring, eldreomsorg, tjenesteproduksjon og bompenger til samferdsel.

Janne Stangeland Rege

Janne Stangeland Rege er gruppeleder for Sola Høyre som styrte flertallskoalisjonen i Sola, og var med i kampen om ordførerkjedet i 2019. Hennes store saker for utvikling av Sola er sentrumsutvikling, eldreomsorg, idrett og frivillighet.

Presentasjoner

Kyrre M Knudsen treffpunkt Sola 28 jan 2020, Kyrre M. Knudsen