03.feb

Treffpunkt Stavanger: Næringsstrategi og -samarbeid

DIGITALKONFERANSE: Hvordan skal Stavanger bli best i Norge på konkurransekraft og verdiskapning, og hvorfor er regionalt samarbeid viktig for å få dette til?

Stavanger kommune ønsker å være en tydelig pådriver for å stimulere til vekst, regionalt og nasjonalt. Kommunen har utviklet en ny næringsstrategi for å være best i landet på konkurransekraft og verdiskapning, og har sammen med Sola og Sandnes utviklet et ny modell for regionalt næringssamarbeid.

Storbyregionen Stavanger er Energihovedstaden! I tillegg til landbruk og havbruk, industri og teknologi samt opplevelser og reiseliv, er dette satsninger som vil bidra til å skape fornying og omstilling i regionen. Men hvordan skal vi koble regionens ressurser og kompetansefortrinn med markedspotensialene?

Næringssjef Anne Woie presenterer næringsstrategien. I tillegg vil vi få kloke ord om viktigheten av regionalt samarbeid av Lyses konsernsjef Eimund Nygård, samt et akademisk perspektiv på strategien av Klaus Mohn, rektor på UiS. 

 

Treffpunktet er et samarbeid med Stavanger kommune. Treffpunktet denne dagen er digital. Deltakerne får tilsendt lenke til pålogging, i forkant av samlingen.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

 

Program

08.30 Velkommen, ved Silje Finnskog Jensen, i Næringsforeningen.

08.35 Næringsstrategien, ved Anne Woie, næringssjef i Stavanger kommune.

09.05 Næringsstrategien fra et akademisk perspektiv, ved Klaus Mohn, rektor ved UiS.

09.25 Viktigheten av et regionalt samarbeid, ved Eimund Nygård, konsernsjef i Lyse-konsernet.

09.45 Spørsmål og svar.

10.00 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Presentasjoner

Høringsutkast Næringsstrategi - Stavanger kommune, Anne Woie

Næringsstrategi Stavanger kommune_V2.pptx

Quo Vadis, Stavanger?, Klaus Mohn

Klaus Mohn (3. februar 2021).pptx

© Næringsforeningen 2019-2024 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra MarkedsPartner