25.sep

Tungenesmøtet 2019

Velkommen til det tradisjonsrike Tungenesmøtet, for alle som er interessert i næringsliv og næringsutvikling i og rundt Randaberg.

På møtet treffer du en av Randabergs statsråder, Forsknings- og høyereutdanningsminister Iselin Nybø. Sjeføkonom i Sparebank 1 SR-Bank Kyrre Knutsen presenterer konjunkturbarometeret for Rogaland. Havnedirektør Merete Eik i Stavangerregionen Havn IKS forteller om planer i Mekjarvik. Fra Rosenberg kommer Vice President QHMS, HR & Administration Rolf Norås Pettersen for å snakke om ståa i industrien. Administrerende direktør Harald Minge i Næringsforeningen snakker om hvordan det går i regionen, og Randaberg kommune sin nye kommuneplan presenteres av plan- og miljøsjef Tonje Doolan

For mer informasjon vennligst kontakt Tormod Andreassen

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

17.30 Kaffe og registrering.

18.00 Velkommen, ved Bent Johannes Bergesen, leder av ressursgruppa for Den Grønne Landsbyen.

18.10 Fra Randaberg til Kongens bord, ved Iselin Nybø, forsknings- og høyereutdanningsminister.

18.30 Konjunkturbarometeret for Rogaland, ved Kyrre Knutsen, sjeføkonom i Sparebank 1 SR-Bank.

18.50 Hvordan er "ståa" i industrien, ved Rolf Norås Pettersen, Vice President QHMS, HR & Administration i Rosenberg.

19.10 Mat og drøs.

20.00 Havneutvikling i Mekjarvik, ved Merete Eik, havnedirektør i Stavangerregionen havn IKS.

20.20 Ny kommuneplan i Randaberg, ved Tonje Doolan, plan- og miljøsjef i Randaberg kommune.

20.40 Hvordan går det i regionen? ved Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen i Stavangerregionen.

21.00 Takk for i dag og vel hjem.

Foredragsholdere

Iselin Nybø

Iselin Nybø er forsknings- og utdanningsminister. Hun var nestleder i kirke-, utdannings- og forskningskomiteen på Stortinget i 2013-2017. Før dette hadde hun mange sentrale roller i Stavanger og Randaberg, og har vært engasjert i Venstre i flere år, både i og utenfor Rogaland. Iselin er utdannet jurist og har tidligere arbeidet som advokat.

Harald Minge

Harald Mine er administrerende direktør i Næringsforeningen, og har jobbet med næringspolitikk og strategi i foreningen i elleve år. Harald leder arbeidet på vegne av våre medlemsbedrifter for å fremme næringslivets interesser og sikre at regionen har de kvaliteter som gjør at folk ønsker å bo og arbeide her. Harald var tidligere sjefsredaktør i Rogalands Avis.

Presentasjoner

Konjunkturbarometeret for Rogaland, ved Kyrre Knutsen, Kyrre M. Knudsen