27.nov

Hvordan kan førjulstiden for utelivsbransjen reddes?

GRATIS DIGITALKONFERANSE: Vi inviterer til et stort dialogmøte mellom hele hotell- og utelivsbransjen og helsemyndighetene. Spørsmålet er hvordan en koronarammet næring kan komme seg gjennom den viktige førjulstiden uten å lide for store tap? Hva mer kan gjøres for å legge til rette, og hva mener helsemyndighetene faktisk er lov?

Møtet gjennomføres digitalt og vil være gratis. Alle som vil får stille spørsmål til ordfører og smittevernoverlege.

Selv om det ikke er innført skjenkestopp for utestedene i Stavanger-regionen, oppleves myndighetenes entydige oppfordring til folk om å holde seg hjemme som et driftsforbud for bransjen. Situasjonen etter de siste restriksjonene som ble innført er kritisk og innføres ytterligere tiltak frykter mange konkurs.

I dette møtet skal vi sørge for en skikkelig dialog mellom næringen og myndighetene. Samtidig blir det innlegg fra flere bransjeaktører – både for å gi en stemningsrapport, men også for å dele kunnskap om best praksis når det gjelder fornuftig håndtering av smittetiltak, og samtidig opprettholde en noenlunde normal drift.

For mer informasjon ta kontakt med Silje Finnskog Jensen, Næringsforeningen.
Deltakerne får tilsendt lenke til pålogging i forkant av samlingen.

Program

13.00 Velkommen, ved Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen.

13.05 Samtale om konsekvensene for bransjen, ved Bjørn Erik Sandvaag, styremedlem i NHO Reiseliv og daglig leder hos Gaffel & Karaffel, og Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen

13.15 Avklaringer, spørsmål og svar, ved Kari Nessa Nordtun, ordfører i Stavanger og Runar Johannessen, smittevernoverlege.

13.45 Stemningsrapport fra restaurantbransjen, ved Dan Åsen, daglig leder hos Døgnvill.

13.55 Stemningsrapport fra hotellbransjen, ved Linda Vågen Pedersen, daglig leder hos Scandic Royal Stavanger.

14.05 Stemningsrapport fra utelivsbransjen, ved Tom Brekke, eier og daglig leder av Bøker & Børst.

14.15 Takk for i dag.

Foredragsholdere