125 på toppen av næringslivet

Noen er høyt profilerte, andre mer anonyme i offentligheten. De aller fleste er menn, og svært mange av dem mellom 50 og 60 år. Til sammen har de ansvar for titusener av arbeidsplasser og omsetter for milliarder av kroner. Noen sitter med store eierposter, mens andre innehar et stort antall styreverv i en rekke selskap – både regionalt og nasjonalt. De er alle tunge aktører i næringslivet i Sør-Rogaland. Rosenkilden gir deg oversikten over hvem som er hvem.
20.mai 2019 Av Ståle Frafjord

De 125 personene Rosenkilden presenterer på de påfølgende sidene, spiller alle en sentral rolle i næringslivet i regionen.

Listen er basert på objektive kriterier, så langt det er mulig. Vi har hentet inn statistikk fra offentlige registre basert på kriterier som daglig leder i de største selskapene etter både antall ansatte og omsetning, styreledere og eiere i de største selskapene – samt personer med mange styreverv. I tillegg har vi lagt til et subjektivt moment basert på aktive og dels offentlige roller som eier eller investor.

Kriteriene som er lagt til grunn innebærer at personer som leder selskaper med mange ansatte, er vektet høyere enn ledere i selskaper med høy omsetning.

Trykk på bildet under for å se hele listen:

125 på toppen av næringslivet

Lederskolen: Tips til bedre samarbeid

Visste du at det bare er 25 prosent av alle team er effektive? – Nesten alle jobber krever at vi jobber i team, men ingen har opplæring på det.

Kronikk: Hva betyr geopolitikken for næringslivet?

Når vi går inn i mer usikre tider, blir det viktigere også for næringslivet å engasjere seg i utenrikspolitiske spørsmål.

To nye i styret til Næringsforeningen

Dette er det nye styret i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.