Lanserte «Bærekraftstrategi 2023»

– For oss i TietoEVRY er bærekraft både et ansvar og en mulighet. Vi strever etter å være både miljømessig, sosialt og finansielt ansvarsfulle i vår daglige virksomhet. Dette både for å møte krav og forventninger fra våre interessenter, og for å drive frem mer bærekraftige løsninger for kunder og for utvikling av samfunnet. Med vår Bærekraftstrategi 2023 lanserer vi våre langsiktige ambisjoner for bærekraft med konkrete mål for vår virksomhet og vår forretningsutvikling. Våre ambisjoner fokuserer på klimaaspekter, etisk adferd og på å skape en spennende arbeidsplass, skriver selskapet i en melding.
– Det er i dag en klar forventning om at bedrifter skal fungere som aktive samfunnsborgere og ta tydelige standpunkt i sosiale spørsmål. Våre ambisjoner for en bærekraftig virksomhet setter en tydelig agenda for utvikling i årene som kommer, og prioriteringene er et resultat av tett dialog med våre målgrupper. Denne forpliktelsen er gjennomgående i hele organisasjonen og er en viktig driver for arbeidet vi gjør. Alle må inkluderes i ambisjonene våre for å sikre at vi som selskap gjør vår del i å bygge en bærekraftig fremtid, sier Kia Haring, leder for kommunikasjon og bærekraft i TietoEVRY.
Selskapets hovedambisjoner
– Vi har en ambisjon om at vår virksomhet er karbonnøytral innen 2025. Vi har som mål å kutte 80 prosent av våre energirelaterte klimagassutslipp innen 2023. Vi vil resirkulere 100 prosent av all maskinvare, både til internt bruk og det som brukes som service for kundene våre. Vi hjelper kundene våre med å redusere klimagassutslipp, å øke energieffektivitet og å redusere bruk av naturressurser gjennom våre tjenester og løsninger. Vårt «Mangfold- og Inkluderingsbarometer» definerer hva mangfold betyr for oss som selskap. Som en del av vårt arbeid med dette har vi satt oss ambisiøse mål for kjønnsbalanse, hvor vi vil bestrebe en jevn kjønnsbalanse innen 2030. Vi oppfordrer våre kollegaer til å si ifra og bruke varslingskanalen ved mistanke om forseelse av våre etiske retningslinjer.
Andre liknende nyheter
Får pris 12. året på rad: Stavangers sterkeste merkevare i eiendomsbransjen
12. året på rad vinner Smedvig Eiendom nok en gang Eiendomsbarometeret i Stavanger.
Bølgen Media har flyttet: – Passer perfekt til vår «Aloha attitude»
Vi i Bølgen Media har pakket ned kontoret og tatt det store steget videre – denne gangen til FOMO Works på Forus. Her har vi funnet et fellesskap vi v…
Ålgård Offset kjøper Ruter – styrker sin posisjon som en ledende skandinavisk aktør
– Oppkjøpet skaper nye muligheter for å konsolidere virksomheten og styrke konsernets posisjon i både eksisterende og nye markeder i hele Norden, sier…