Altibox bransjevinner i Norsk Kundebarometer

Altibox er bredbånds- og tv-leverandøren med høyest kundetilfredshet i Norge.
03.mai 2023 Altibox
Altibox er best i sine bransjer i Norsk Kundebarometer 2023. (Foto: Line Owren / Altibox)

Altibox vinner Norsk Kundebarometer i begge bransjene selskapet har virksomhet. I kategorien Bredbånd får Altibox en kundetilfredshet på 71,7. Innen tv-distribusjon ble kundetilfredsheten 66,6.

– Vi er glade for å være best i bransjen, men ikke fornøyde med å score lavere i år enn i fjor, sier administrerende direktør Tor Morten Osmundsen i Altibox.

Flere av kundene ga uttrykk for misnøye da Altibox var uten TV 2 i nesten sju måneder i 2022. Osmundsen tror dette kan forklare at scoren på kundebarometeret har gått noe ned sammenlignet med fjoråret.

– Heldigvis greide vi å lande en god avtale som sikrer at kundene får tilgang til godt underholdningsinnhold til en fornuftig pris. Og så skal vi arbeide målrettet fremover for å løfte kundetilfredsheten enda mer, sier Osmundsen.

 

Om selskapet:

Altibox har levert internett-, tv- og telefonitjenester over fiber siden 2002. Gjennom samarbeid med regionale og lokale fiberleverandører har Altibox-partnerskapet til sammen over 800.000 aktive kunder hvorav om lag 50 000 er tilhørende i Danmark. Det betyr at mer enn 1,7 millioner mennesker bruker tjenester fra oss. Altibox er Norges største leverandør av fiberbredbånd og har rundt 550.000 tv- strømme- og underholdningskunder.

Mange av de lokale Altibox-leverandørene er kraftselskaper. Deres lokalkunnskap og lokale tilstedeværelse har vært helt avgjørende for oss. De har flere tiårs erfaring med å bygge bunnsolid infrastruktur, og vet hvordan de skal ta vare på kundene – år etter år. Altibox er bransjevinner i Norsk Kundebarometer innenfor både TV- og bredbåndsleverandører.

Gjennom forretningsområdet Altibox Carrier leveres internasjonale kommunikasjonstjenester til datasentervirksomheter og operatørmarkedet. Altibox Carrier har etablert en helhetlig europeisk nettverksstruktur som knytter Norge sammen med de sentrale datatrafikknytepunktene på kontinentet. Virksomheten innebærer investeringer i undersjøiske fiberkabler til utlandet; mellom Larvik og Hirtshals og mellom Stavanger og Newcastle. 

Andre liknende nyheter

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…

Dfind kåret til Årets Rekrutteringsbyrå

Dfind er kåret til Årets rekrutteringsbyrå for 2024 på The Hunt, som er Schibsted sin store årlige kåring. Selskapet har som eneste aktør vært nominer…

© Næringsforeningen 2019-2024 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra MarkedsPartner