Altibox bransjevinner i Norsk Kundebarometer

Altibox vinner Norsk Kundebarometer i begge bransjene selskapet har virksomhet. I kategorien Bredbånd får Altibox en kundetilfredshet på 71,7. Innen tv-distribusjon ble kundetilfredsheten 66,6.
– Vi er glade for å være best i bransjen, men ikke fornøyde med å score lavere i år enn i fjor, sier administrerende direktør Tor Morten Osmundsen i Altibox.
Flere av kundene ga uttrykk for misnøye da Altibox var uten TV 2 i nesten sju måneder i 2022. Osmundsen tror dette kan forklare at scoren på kundebarometeret har gått noe ned sammenlignet med fjoråret.
– Heldigvis greide vi å lande en god avtale som sikrer at kundene får tilgang til godt underholdningsinnhold til en fornuftig pris. Og så skal vi arbeide målrettet fremover for å løfte kundetilfredsheten enda mer, sier Osmundsen.
Om selskapet:
Altibox har levert internett-, tv- og telefonitjenester over fiber siden 2002. Gjennom samarbeid med regionale og lokale fiberleverandører har Altibox-partnerskapet til sammen over 800.000 aktive kunder hvorav om lag 50 000 er tilhørende i Danmark. Det betyr at mer enn 1,7 millioner mennesker bruker tjenester fra oss. Altibox er Norges største leverandør av fiberbredbånd og har rundt 550.000 tv- strømme- og underholdningskunder.
Mange av de lokale Altibox-leverandørene er kraftselskaper. Deres lokalkunnskap og lokale tilstedeværelse har vært helt avgjørende for oss. De har flere tiårs erfaring med å bygge bunnsolid infrastruktur, og vet hvordan de skal ta vare på kundene – år etter år. Altibox er bransjevinner i Norsk Kundebarometer innenfor både TV- og bredbåndsleverandører.
Gjennom forretningsområdet Altibox Carrier leveres internasjonale kommunikasjonstjenester til datasentervirksomheter og operatørmarkedet. Altibox Carrier har etablert en helhetlig europeisk nettverksstruktur som knytter Norge sammen med de sentrale datatrafikknytepunktene på kontinentet. Virksomheten innebærer investeringer i undersjøiske fiberkabler til utlandet; mellom Larvik og Hirtshals og mellom Stavanger og Newcastle.
Andre liknende nyheter
Secure-NOK åpner emisjon på 50 millioner kroner
Secure-NOK, en norsk pionér innen OT-cybersikkerhet, henter nå betydelig vekstkapital for å skalere internasjonalt. Markedet for industriell cybersikk…
Henter 164 millioner kroner
Remora Robotics har hentet 164 millioner kroner i en emisjon som skal akselerere utrullingen av selskapets autonome rengjøringsrobot for havbruk. Løsn…
Rumag har fått ny adresse etter 17 år
Etter 17 år i Godesetdalen har Rumag nå flyttet til nye, moderne lokaler i Maskinveien 8 på Forus – med bedre plass, ny energi og enda sterkere visuel…