Barley Wine fra Rygr kåret til «årets øl»

I skarp konkurranse med produsenter fra det ganske land, stakk Rygr av med seieren i kategorien «årets øl» i kåringen av Norges Beste Drikke 2024!
09.april 2024 Rygr Brygghus
Daglig leder Tommy Raanti med de premierte produktene.

Norges Beste Drikke er en årlig nasjonal konkurranse for drikkeprodusenter som driver lokal foredling av norske råvarer til norsk drikke. En uavhengig jury med kompetanse innen ulike sider av norsk mat- og drikkebransje jobbet over tre dager iherdig for å finne frem til de ulike kategorivinnerne som ble kåret i Oslo 14. mars.

Ølet Rygr vant med er en fatlagret Barley Wine, som er laget på 100 prosent Bjørkesevje fra Soma Gård (altså uten vann) – i tillegg til lokalt malt fra Jærmalt. Lokal forankring på produkter står høyt i kurs hos Rygr, så det er en stor anerkjennelse for oss å motta denne prisen på bakgrunn av dette. Rygr bruker, som en av veldig få produsenter, norsk malt i alle sine brygg. I tillegg skal det nevnes at i kategorien «årets alkoholfritt», mottok Rygr 3. plassen for Mungát Lime – høyest rangert av de alkoholfrie ølene som var påmeldt!

Andre liknende nyheter

Lyse og Nordic Edge åpner lab for mobilteknologi

Digitaliseringsministeren innvier ny 5G og IoT-lab på Innoasis i Stavanger.

Brukt IT-utstyr gir økt menneskeverd

Allservice tilbyr arbeidstrening for mennesker som har havnet utenfor arbeidslivet. Nå inngår de et samarbeid med iteam hvor brukt IT-utstyr skal gi m…

Altibox vinner Norsk Kundebarometer

Altibox kommer nok en gang ut på topp blant konkurrentene i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.