Gir bedrifter superkrefter med HubSpot

Konsulentselskapet Frei etablerer seg i Stavanger for å hjelpe små og mellomstore bedrifter ta i bruk moderne programvare, uten å måtte gjøre store investeringer. Frei er siste tilskudd i Skavl-familien, som allerede har satsninger innen markedsføring (Synas), web (Represent) og produktutvikling (Oschlo).
05.september 2023 Skavl
I tillegg til Simon Sakkestad er også flere tidligere Schibsted-profiler med på satsingen gjennom investeringsselskapet Skavl. Her representert ved Frode Ådland, Siri Ravndal og Alexander Sündli-Härdig.

– Vi har jobbet i skjæringspunktet mellom prosesser, organisasjon og teknologi i over to tiår. Vi har kjøpt mye konsulenttjenester, og møtt mye frustrasjon knyttet til at IT-prosjekter ofte blir unødvendig kompliserte, sier Siri Ravndal, partner i Skavl.

Frei er et alternativ til tradisjonelle konsulentselskap og tunge IT-prosjekter. I stedet for prosess for prosessens skyld, vil selskapet gi norske bedrifter superkrefter gjennom smart bruk av hyllevare. Slik kan flere selge mer, og jobbe mer effektivt, ved hjelp av moderne og brukervennlig programvare.

Bygger videre på satsing

Frei er en del av Skavl-familien, et investeringsselskap på Vestlandet. De siste to årene har Skavl utviklet over ti selskaper innenfor media- og teknologi.

– Etter å ha levert HubSpot prosjekter for flere kjente merkevarer som Aschehoug, Bate, Universitetsforlaget og Movel i Skavl er vi nå klare for å fortsette å bygge forretningsområdet under en egen merkevare, sier Siri Ravndal og fortsetter.

– Vi er veldig glade for å ha Simon Sakkestad med oss på laget som CEO i Frei. Han representerer DNA-et i selskapet: Med over ti års erfaring som leder og konsulent i Karabin, Altibox og Master Blaster har Simon kjent på kroppen hva som må til for å lykkes i skjæringspunktet mellom folk, prosesser og teknologi.

HubSpot spesialister

– Det finnes mange bedrifter med sterke merkevare og solid omsetning som sitter fast i gamle systemer og arbeidsprosess. Vi hjelper små og mellomstore bedrifter med å få superkreftene som ligger i hyllevare, uten å måtte gjøre titalls millioner i investeringer, sier CEO i Frei, Simon Sakkestad.

– I Frei kombinerer vi hastigheten og innovasjonskraften fra startupverden, og bidrar til verdi i etablerte bedrifter. For å møte etterspørselen fra markedet ser vi nå etter flere kollegaer: både en kommersiell co-founder og HubSpot spesialister, avslutter Sakkestad.

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…