Lanserer ny tv-kanal for kultur

TV Vest og Altibox lanserer, i samarbeid med Lyse og Bate, en helt ny tv-kanal for kultur og underholdning! Hensikten er å gjenopprette en næringskjede der artistene kan selge billetter i en periode der festivalsommeren forsvant. Sola Kulturhus stiller sin scene til disposisjon.
29.mai 2020 TV Vest
Ingenting er første band ut på den nye TV-kanalen for kulturopplevelser på Altibox.

Kanalen gir artisten en mulighet til å selge billetter og publikum til å få en god opplevelse. Ved å sikre kringkastingskvalitet helt hjem til tv-skjermen kommer man litt nærmere konsertopplevelsen. Pilotprosjektet består av fem programmer/konserter. Først ut er Ingenting og Leif og Kompisane.

– Det er kjekt å kunne støtte det lokale kulturlivet – og her får vi være med og skape et tilbud som også medlemmene våre vil nyte godt av. Rull tv-en ut på balkongen og nyt konsert og utepils, eller gjør stua om til gjørmefritt festivalområde. Det er mye glede i god kultur! oppfordrer Bate-sjef Paul Boxill.

– Scene Vest er et spennende prosjekt som forener flere teknologiske plattformer for å gi styringen tilbake til kulturen. Ved å kunne ta betalt for musikk, teater, dans eller annen scenekunst, kan det gi en mulighet etter at festivalsommeren er tapt, sier daglig leder i TV Vest, Jørund Kopren.

For å se kanalen, betaler man for tilgang for inntil 24 timer. Det betyr at man kjøper tilgang den dagen man vil se en konsert eller et show. Dette leveres av Altibox over fiber rett hjem i full HD. For de som ikke er Altibox-kunder, får man tilgang til en direktestrøm på nett.

Prosjektet er et samarbeid mellom TV Vest, Altibox og Sola Kulturhus med støtte fra Lyse og Bate.

Andre liknende nyheter

Abacus IT fikk gjev pris under Visma Allstars

Abacus IT vant prisen «Årets Partner Business NXT 2023» i forbindelse med Visma Allstars-arrangementet nå i februar.

ABB og Lnett signerer ny rammeavtale

ABB signerer ny rammeavtale med Lnett for å utvide og forsterke strømnettet i Rogaland. Avtalen omfatter elektriske distribusjonsløsninger til infrast…

Proplan kåret til årets Payroll Partner igjen

Proplan AS er kåret til årets Payroll Partner for andre år på rad av Visma. Prisutdelingen fant sted 8. februar.