Ny kontrakt til Port Teknikk

Port Teknikk i Sandnes skal levere ståldører og -porter til det nye universitetssykehuset i Stavanger. Kontraktsverdien er 27 millioner kroner.
06.juli 2020 Helse Stavanger
Daglig leder Steinar Håvarstein (f.v.) og prosjektleder Andrè Håland, begge i Port Teknikk. Foto: Port Teknikk

– Knallkjekt! Det er vår respons på at vi har fått kontrakt med nye Stavanger universitetssykehus om å levere ståldører og porter til nybygget, sier Steinar Håvarstein, som er daglig leder i Port Teknikk.

Selskapet har hovedkontor på Stangeland i Sandnes, og har også en avdeling i Haugesund. Port Teknikk skal levere over 900 ståldører og 19 porter til det nye sykehuset i Stavanger.

– Oppdraget vil sysselsette flere av våre ansatte, og utgjør nær halvparten av normal årlig omsetning for selskapet.

– For oss er dette en stor dag, vi vinner det største oppdraget vårt noensinne og samtidig sikrer vi oss ordrereserve og horisont fremover. Nå får vi trygghet og arbeidsro, samtidig som vi jobber på med å levere på allerede inngåtte kontrakter og å jakte nye jobber. Fint å ha dette med oss inn i sommerferien, sier Håvarstein.

– Jeg vil gratulere Port Teknikk og alle de 30 ansatte i selskapet med oppdraget. Vi ser frem til å jobbe sammen med dette erfarne mannskapet, etter det jeg forstår feirer dere som selskap 20-årsjubileum i år. Da er det jo ekstra stas at vi får denne spreke «ungdommen» inn på byggeplassen, sier Kari Gro Johanson, prosjektdirektør for nye SUS.

Andre liknende nyheter

Dfind kåret til Årets Rekrutteringsbyrå

Dfind er kåret til Årets rekrutteringsbyrå for 2024 på The Hunt, som er Schibsted sin store årlige kåring. Selskapet har som eneste aktør vært nominer…

Ny styreleder i Solakonferansen

Øivind Solberg har overlatt stikka til Andreas Kollbye Aks – som da blir ny styreleder i Stiftelsen Solakonferansen.

Justify lanserer juridisk «fastlege»

– Dette er virkelig en «game-changer». Med vår førstelinjetjeneste ønsker vi å gjøre advokathjelp tilgjengelig for alle, uavhengig av økonomisk status…