Nytt samarbeid: Digital læring og tjenestedesign

Designbyrået i Capgemini-gruppen, Idean Norway AS og læringspartner Mediafarm AS inngår samarbeidsavtale for å tilby felles tjenester og produkter.
04.mai 2020 Mediafarm AS og Idean Norway AS
Kreative prosesser i Mediafarm og Idean Norway.

Det er stor etterspørsel etter både digitale læringsløsninger og tjenestedesign i bedriftsmarkedet, og selskapene samarbeider allerede på flere kundeprosjekter.

Målet er å sammen være en totalleverandør og kunne levere tjenester som spenner fra strategisk design, kartleggingstjenester og produktutvikling til utvikling av digitale læringsløsninger.

– Jeg synes dette samarbeidet er kjempespennende, sier daglig leder i Mediafarm, Annenita Bakker Schøyen.

– Vi i Mediafarm har lenge sett et behov i markedet for å kunne levere tjenestedesign og behovsanalyse i forbindelse med våre læringsløsninger. Våre prosjekter kan nå løses på en enda bedre måte, når vi kan tilby en designprosess i tillegg til digitale læringstiltak. Vi er derfor sikre på at kompetansen Idean og Mediafarm har til sammen, kan gi en unik løsning i mange prosjekter. Dette vil våre kunder ha stor nytte av, sier hun.

– Vi i Idean leter alltid etter nye måter å se verden på sammen med kundene våre, forteller Head of Agency i Idean Norway, Thordur Arnason.

– Gjennom gode, strategiske innovasjonsprosesser og utforskende tjenestedesign, gjennomfører vi prosjekter innen produktutvikling og kartlegging av nye forretningsmodeller. Vi møter ofte et sterkt behov for læring hos våre kunder, gjerne i form av opplæring i nye rutiner, nye produkter eller generell kunnskapsformidling. Å nå kunne tilby digitale læringsløsninger i våre prosjekter sammen med Mediafarm, blir en kjempefordel, avslutter han.

 

Som en del av samarbeidet vil daglig leder Annenita Bakker Schøyen fra og med 1. mai bruke 50% av sine ressurser på Mediafarm og 50% som leder av Idean Stavanger. Dette vil styrke fokuset og gi samarbeidsprosjektet en ønsket kickstart. Idean og Mediafarm har også som målsetning å flytte arbeidsplassene nærmere hverandre, for å enda bedre kunne samarbeide og utnytte kompetanse og erfaring på tvers av bedriftene.

Andre liknende nyheter

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…

© Næringsforeningen 2019-2024 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra MarkedsPartner