Økende aktivitet i Brasil

Etter flere års pause, åpnes nå markedet i Brasil igjen for Stavanger-bedriften Rena Quality Group AS. Selskapet har inngått flere nye avtaler.
28.april 2022 Rena Quality Group AS
CTO Ørjan Samuelsen (t.v.) og CEO Åsbjørn Dysvik i Rena Quality Group.

– Vi har signert to kontrakter med Altera til en verdi av 50 millioner. Leveransene gjelder prosessanlegg for behandling av både produsert og slop vann på en FPSO (Floating Production, Storage & Offloading vessel), sier CEO Åsbjørn Dysvik.

Anleggene er konstruert for å behandle de fleste typer avfallsvann fra produksjonen og boreaktiviteter ned til de strengeste miljøkrav i markedet. Første system ble sendt til Brasil januar, system to blir ferdigstilt juni og forventes å være ferdig installert og i drift august dette år. Detter er første oppdraget i Brasil på cirka fem år.

– Vi registrer en økende etterspørsel som følge av høye oljepriser og behov for oppgradering og fornying av eldre anlegg samt strengere miljøkrav, opplyser selskapet.

Rena Quality Group AS har et eget lokalt selskap i Brasil «Rena Do Brasil» som håndterer prosessene internt i Brasil.

Andre liknende nyheter

Abacus IT fikk gjev pris under Visma Allstars

Abacus IT vant prisen «Årets Partner Business NXT 2023» i forbindelse med Visma Allstars-arrangementet nå i februar.

ABB og Lnett signerer ny rammeavtale

ABB signerer ny rammeavtale med Lnett for å utvide og forsterke strømnettet i Rogaland. Avtalen omfatter elektriske distribusjonsløsninger til infrast…

Proplan kåret til årets Payroll Partner igjen

Proplan AS er kåret til årets Payroll Partner for andre år på rad av Visma. Prisutdelingen fant sted 8. februar.