Overtar som CEO for Tampnet Group

Tampnet, globalt ledende leverandør av nettverksløsninger med høy kapasitet og lav forsinkelse til onshore- og offshore-installasjoner samt fartøy, annonserer at Elie Hanna tiltrer stillingen som administrerende direktør (CEO) 1. september, 2021.
19.august 2021 Tampnet Group
Elie Hanna

Elie kommer til Tampnet Group fra Ericsson, som er en av verdens ledende leverandører av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) til blant andre tjenesteleverandører, og kjent for å utvikle banebrytende teknologi og tjenester som hjelper kundene å lykkes i en digitalisert verden.

Elie har jobbet i telekommunikasjonssektoren de siste tjuefem årene, derav de siste 6,5 årene som President, Global Customer Unit America Movil and Customer Unit Latin America North and Caribbean hos Ericsson.

– Jeg gleder meg til å kunne bidra til vekst hos Tampnet og være med på den fortsatte utviklingen av innovative nettverks- og IoT-løsninger av høy kvalitet for offshorebransjen. Tampnet er godt posisjonert for å hjelpe kundene med digitalisering, økt effektivitet og identifisering av nye inntektskilder, sier Elie, ifølge en melding fra selskapet.

– Det er med glede og stolthet jeg presenterer Elie som ny CEO. Elie er en leder med imponerende fartstid innenfor telekommunikasjon og -teknologi på globalt nivå. Han viser et brennende engasjement for både virksomhet og mennesker, og har en profil som passer svært godt til selskapet vårt og vekstfasen vi nå er inne i», sier styreleder Magnus Mandersson.

Elie, som har canadisk statsborgerskap, kan vise til en bachelorgrad i ingeniørfag (BEng) innenfor telekommunikasjon og en Executive MBA. For kort tid siden fullførte han dessuten Advanced Management Program ved Harvard Business School.

Han kommer til å jobbe fra Tampnets kontor i Houston.

Hanna erstatter Per Helge Svensson, som selskapet takker hjertelig for å ha bidratt stort til å gjøre Tampnet til en av verdens ledende leverandører av offshore-kommunikasjon. Selskapet ønsker ham masse lykke til videre.

Fire fra Rogaland i NM

Fire ungdomsbedrifter representerer Rogaland under NM, når totalt 67 ungdomsbedrifter fra hele landet møtes til dyst. Ved NOVA Spektrum på Lillestrøm…

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…