PaleBlue med Oslo-kontrakt

PaleBlue AS er tildelt oppgaven med å utvikle nye og innovative VR- (Virtuel Reality) og 3D-løsninger av Oslo Kommune – Bydel Alna. Det forventes å starte oppføring et topp moderne bydelshus på 7 etasjer i umiddelbar fremtid, som er planlagt ferdig i årsskiftet 2021/2022.
01.juli 2020 PaleBlue AS
Bilde1: Det nye bydelshuset vil blant annet ha store veggflater med solcellepaneler for energitilførsel.

Løsningen som utvikles skal være til nytte og læring både for de som har sin daglige jobb i det nye bygget, og for de ca 50.000 innbyggerne i bydelen.

Det var flere sterke tilbydere på anbudet på begynnelsen av dette året. Valget av PaleBlue som leverandør var et resultat av at de utviste best forståelse for hva vi ønsket oss av denne løsningen, samt at de også var konkurransedyktige rent prismessig, sier Mona Berget Bottolfs, som er prosjektleder for bydelshuset og anskaffelsen av denne visuelle løsningen.

Første etasje i bygget kalles «Innbyggertorget» og vil være offentlig tilgjengelig.

I bydelshuset vil flere kommunale tjenester flytte sammen. Vi legger stor vekt på åpenhet og ønsker å involvere og informere innbyggerne i arbeidet med bydelshuset. Det er vår ambisjon at Innbyggertorget skal romme flere funksjoner. Eksempelvis skal det være en møteplass for befolkningen og frivilligheten, det skal sikre en god vei inn til bydelens tjenester, gi politikere en ny møtearena og forbedret mulighet til å utøve sin ombudsrolle, samt være en arena for fremtidig felles utvikling, sier Mona Berget Bottolfs.

For å få til dette er det avgjørende å ha topp kvalitet på våre tjenester. Det sikres ved at vi får best mulig opplæring og utprøving i ulike tenkte scenarier, som de ansatte må trenes på. Vi har sett hvordan VR-teknologi blir benyttet til opplæring og perfeksjonering av mange forskjellige prosedyrer og arbeidsoperasjoner i ulike bransjer. I vår bydel har vi ansvar for mange ulike tjenester til innbyggerne, der vi ser at denne typen teknologi kan være til stor nytte. Praktisk perfeksjonstrening av sikkerhetsprosedyrer og utførelse av arbeidsoperasjoner som stiller krav til god samhandling, er noen eksempler. Vi ser derfor at dette vil være en god investering også for mange fremtidige områder», avslutter Mona Berget Bottolfs.

Dette er den andre prestisjefylte kontrakten PaleBlue sikrer seg på kort tid. De annonserte nylig også en betydelig avtale de har inngått med ESA (European Space Agency) om utvikling av treningssimualtor-løsninger for opplæring av astronauter. ESA-kontrakten kom indirekte som en følge av svært vellykkede prosjekter som PaleBlue har utført for NASA i USA.

Det er selvsagt utrolig kjekt å kunne annonsere slike gode nyheter for PaleBlue, og viser hvor stort mangfoldet er for denne typen visuelle løsninger, sier Egil Thomas Andersen, Account Director for PaleBlue.

Dette blir en viktig og langsiktig referanse for PaleBlue. Det bør sende et tydelig signal til markedet om hvor viktig det er å tenke innovativt og kreativt for å oppnå mer effektive resultater i forhold til tradisjonelle og gamle metoder. Vi vil ha det flotte bydelshuset ferdig bygget virtuelt lenge før det fysiske bygget har sin åpning. På den måten vil både de ansatte og bydelens innbyggere har kunnet gjøre seg kjent med byggets innside ved å virtuelt gå rundt i dette og vite hvordan det fungere fra første dag det fysisk åpner.

Dfind kåret til Årets Rekrutteringsbyrå

Dfind er kåret til Årets rekrutteringsbyrå for 2024 på The Hunt, som er Schibsted sin store årlige kåring. Selskapet har som eneste aktør vært nominer…

Ny styreleder i Solakonferansen

Øivind Solberg har overlatt stikka til Andreas Kollbye Aks – som da blir ny styreleder i Stiftelsen Solakonferansen.

Justify lanserer juridisk «fastlege»

– Dette er virkelig en «game-changer». Med vår førstelinjetjeneste ønsker vi å gjøre advokathjelp tilgjengelig for alle, uavhengig av økonomisk status…