Sammenslåing av IT-selskaper i Innlandet

Nettverkspartner blir en del av IT- selskapet Upheads. Gjennom sammenslåingen etableres en sterk IT-partner for små og mellomstore bedrifter på Gjøvik. Begge selskapene har lang fartstid i bransjen, og skal sammen levere sikre og moderne IT-løsninger til næringslivet i Innlandet.
08.desember 2023 Upheads
Ove Rydland, gründer og direktør for forretningsutvikling i Upheads og Bjørg Tomlin, CEO i Upheads.

Nettverkspartner ble etablert i 2001 og leverer IT tjenester til virksomheter, hovedsakelig i Innlandet. Selskapet har kontorer på Gjøvik og i Hamar, og fokusområdet til Nettverkspartner er skytjenester, sikkerhet og digitalisering.

– Nettverkspartner har i over 22 år vært til stede i Innlandet som en trygg og nær samarbeidspartner for våre kunder. Veien går nå videre og det blir utrolig spennende å bli en del av Upheads. Det gjør at vi sammen kan fortsette å tilby lokal tilstedeværelse og de beste IT-løsningene i markedet. Nettverkspartner er opptatt av det lokale næringslivet, og ønsker å være være tett på kunden med personlig oppfølging. Det er helt i tråd med filosofien til Upheads. Det er utrolig krevende å være en mindre organisasjon i IT-bransjen, og vi får nå tilgang til nye tjenester, AI- og digitaliseringskompetanse, ISO-sertifiseringer og større kapasitet, noe som gjør at vi virkelig kan tilby bedrifter i Innlandet de beste løsningene, uttaler Lars Bredesen, Gründer og daglig leder i Nettverkspartner.

Spennende region

Med sin strategiske beliggenhet nær Oslo, og ny firefelts vei og jernbane, er Innlandet blitt et attraktivt sted for næringsetableringer. Mjøsregionen er Innlandets raskest voksende næringslivsregion, og innen kort reiseavstand ligger Hamar, Gjøvik, Lillehammer, Brumunddal og Moelv. Dette er et område hvor både mennesker og næring kan vokse og trives. Det ønsker Upheads å være med på og bidra til.

— Upheads har ambisjoner om å bli en ledende IT-leverandør for SMB bedrifter i Norge og Norden, og med dette oppkjøpet utvider vi vårt geografiske nedslagsfelt. Vi gleder oss til å bygge videre på Nettverkspartners gode posisjon, og fortsette og levere den kvalitet og service som våre kunder forventer, sier Bjørg Tomlin, CEO i Upheads.

Lokal tilstedeværelse

Upheads er en landsdekkende IT-leverandør med kontorer i Bergen, Drammen, Haugesund, Oslo, Sandefjord, Sandnes og Trondheim. I tillegg har de nylig etablert seg i Malmø i Sverige. Selskapet har over 20 års erfaring, og er opptatt av lokal tilstedeværelse og nærhet til kundene. Hovedfokuset er leveranse av IT-tjenester til små og mellomstore bedrifter.

– Det er utrolig hyggelig at Nettverkspartner slår seg sammen med Upheads, og at vi sammen kan jobbe med å levere de beste IT-tjenestene til næringslivet i Innlandet. Vi ser virkelig frem til å få nye medarbeidere på laget og utvikle oss videre sammen, uttaler Ove Rydland, Gründer og Direktør for forretningsutvikling i Upheads.

Andre liknende nyheter

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…