T. Lund skal male det nye sykehuset

Interiørfaghuset T. Lund skal utføre malerarbeider på hele det nye universitetssykehuset i Stavanger. Kontraktsverdien er over 57,6 millioner kroner.
16.juni 2020 Helse Stavanger
Petter Vaaland, avdelingsleder maleravdeling (bak f.v.), Håvard Moen, prosjektleder byggeplass, Cecilie Ramsland, kalkulatør/prosjektkoordinator (foran f.v.)) og Geir Myhre, daglig leder. Foto: Sabina Oftedal/Interiørfaghuset T. Lund

– Igjen får vi en stor tillitserklæring av prosjektet for nytt universitetssykehus i Stavanger, og vi er kjempeglade for dette oppdraget, sier Petter Vaaland, avdelingsleder leder for maleravdelingen i Interiørfaghuset T. Lund på Forus i Stavanger.

Ifølge kontrakten skal de utføre maleoppdrag i alle de fem ulike byggene som samlet utgjør nye SUS. Arbeidet innebærer støvbinding i tekniske sjakter og undersidedekker, helsparkling og maling av betong og fibergips, og de skal også utføre impregnering av eksponerte betongvegger og søyler, samt 9000 kvadratmeter impregnering av gulver.

– Det vil medgå rundt 330.000 liter sparkel, og rundt 135.000 liter maling, så dette vil være det største vi har utført, sier Håvard Moen som skal være prosjektleder på byggeplass.

Det vil også bli utstrakt bruk av spesialmaling med særskilte krav til hygiene på over 5000 kvadratmeter.

– Når det gjelder maling, skal vi male betongvegger i underetasjer og tekniske rom og murte betongblokkvegger i samme område. Kontrakten omfatter også maling av fibergipsvegger i hele det nye sykehuset og på gulv i tekniske rom, sier Vaaland, og viser til at oppdraget sikrer arbeid for rundt 20 personer.

Ordrereserve gir trygghet og horisont for de neste to til tre årene.

– Dette er kjekt. T. Lund er allerede med i den store SUS2023-familien. Vi har tidligere avtalt at de skal levere gulvbelegg. Nå legger vi malerjobben på toppen av allerede tildelt oppdrag. Igjen ser vi at et selskap i vår region vinner frem i konkurransen. Det er veldig fint å se at vårt prosjekt er med på sikre oppdrag og arbeidsplasser, og gir ringvirkninger for selskaper i regionen, sier Kari Gro Johanson, prosjektdirektør for nye SUS.

Interiørfaghuset T. Lund har tidligere vunnet kontrakt om å levere gulvbelegg til det nye universitetssykehuset. Den kontrakten har en verdi på 63 millioner kroner, og de skal levere 90.000 kvadratmeter gulvbelegg.

Andre liknende nyheter

Tampnet Carrier leverer 90% mer datatrafikk over sine fiberkabler

I løpet av de siste 12 månedene har Tampnet Carrier økt sine leveranser av datatrafikk inn og ut av Norge med over 90 prosent. Økningen skyldes et ste…

Folke Hermansen AS gir 10 millioner til medisinstudiet ved UiS

Det familieeide selskapet Folke Hermansen AS gir 10 millioner kroner i gave til Universitetet i Stavanger til etablering av medisinutdanning.

Lyser ut vegkontrakter for drift

Rogaland fylkeskommune planlegger i tiden framover å utlyse flere konkurranser på drift av fylkesvegnettet. Årlig bruker fylkeskommunen omlag 150 mill…