06.jan

Aksjeåret 2021

DIGITALKONFERANSE: AKSJEÅRET er den viktigste møteplassen for alle som er opptatt av investeringer i vår region, uansett om de jobber i bransjen eller generelt er opptatt av industriell utvikling og hvilken retning investorene tar. Hva er prognosene for den økonomiske utviklingen globalt og nasjonalt?

Foredragsholderne er porteføljeforvalter Alexander Stensrud i SKAGEN fondene og sjefstrateg Peter Hermanrud i Sparebank 1 Markets. Etter foredragene vil investor Harald Espedal lede en dialog mellom foredragsholderne, og deltakerne vil kunne sende inn spørsmål digitalt.

Innlederne vil dele sine syn på hvordan aksjemarkedene vil utvikle seg, og de viktigste faktorene som vil være bestemmende for denne utviklingen. De vil også dele sine konkrete råd om hvilke aksjer du bør eie i 2021, og kanskje også hvilke aksjer du bør unngå?

Tradisjonen tro vil aksjeduellen, hvor foredragsholderne presenterer sine vinnerporteføljer, være en del av Aksjeåret 2021. Det vil også bli kåring av vinneren for 2020.

For mer informasjon, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård.

Program

11.30 Godt nytt år, ved Harald Minge, Administrerende direktør Næringsforeningen.

11.33 Aksjevinner 2020, ved Ole Henry Slette, leder av ressursgruppen Finans og Kapitalforvaltning.

11.38 Aksjeåret 2021, ved Alexander Stensrud, porteføljeforvalter SKAGEN fondene.

12.00 Aksjeåret 2021, ved Peter Hermanrud, sjefstrateg, Sparebank 1 Markets.

12.22 Hva er deltakerne mest opptatt av? Deltakerne kan sende inn spørsmål digitalt, ved Harald Espedal, investor.

12.45 Oppsummering og godt nytt Aksjeår, ved Ole Henry Slette.

Foredragsholdere

Alexander Stensrud

Alexander Stensrud er porteføljeforvalter i aksjefondet SKAGEN Vekst. Som del av porteføljeteamet praktiserer han SKAGENs verdibaserte investerings filosofi og utfører analyser på selskapet og industrier. Stensrud startet i SKAGENs International Business Development i september 2008, og har arbeidet som porteføljeforvalter i SKAGEN Vekst siden 2014. Han har en Bachelorgrad i økonomi og geografi fra Universtiy of Exeter.

Peter Hermanrud

Peter Hermanrud er sjefstrateg i Sparebank 1Markets. Han har over 30 års erfaring fra det norske finansmarkedet og er blitt kåret til Norges beste strateg i mange år på rad.  Hermanrud har en MBA fra University of Chicago (Booth) og Siviløkonom fra NHH.

Presentasjoner

Oppstart, Egil Hollund

Oppstart_webinar_2.pptx

Hvem har lykkes best med sine aksjetips for 2020 og hva er tipsene for 2021?, Ole Henry Slette