25.feb

En batterinæring i vekst!

DIGITALKONFERANSE: Kan Rogaland bli en ledende batteriregion?

Ny batteriteknologi utgjør en viktig del av den tiltakende elektrifiseringen, som er nødvendig, for å nå klimamålene. Her i Stavanger-regionen er vi nå vitne til en spennende utvikling, der innovative selskaper utvikler ny teknologi i ulike deler av "batteriverdikjeden". Potensialet for nye arbeidsplasser er stort!

Lyse, Beyonder og Heimdall Power er gode eksempler på nyskapende selskaper som gjør seg gjeldende på området. De oppdaterer oss på teknologi og potensialet innen batteriteknologi. I tillegg har tunge aktører som Equinor, Norsk Hydro og Panasonic planer om betydelige investeringer i batterifabrikker. Her ligger spennende muligheter for Energihovedstaden Stavanger.

Spørsmålet er da: Hvor attraktive er vi som batteriregion, og hva gjør regionen for å trekke til seg investeringer i det som nå har blitt en tøff nasjonal og internasjonal konkurranse? Vi utfordrer Ketil Barkved, daglig leder i NewKaupang.

Du møter: Eirik Gundegjerde (direktør for strategiske prosjekter i Lyse), Svein Kvernstuen (adm. dir, Beyonder) og Brage W. Johansen (daglig leder, Heimdall Power)

Velkommen til nyttige oppdateringer og interessant debatt om en spennende vekstnæring for regionen!

Link til pålogging er nå sendt deltakerne pr e-post (kl 09.30). Hvis du ikke har mottatt link, sjekk i spam for å være på sikre siden.

Vi gjør oppmerksom på at endringer i program kan forekomme.

For mer informasjon, vennligst kontakt  Inger Tone Ødegård
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

12:00 Velkommen, ved møteleder Inger Tone Ødegård, Næringsforeningen.

12:05 Hva skal til for å huse en batterifabrikk, og hvilke fortrinn har vår region i kampen, ved Eirik Gundegjerde, direktør for strategiske prosjekter, Lyse.

12:20 Beyonders planer og ambisjoner i batteriregionen Stavanger, ved Svein Kvernstuen, administrerende direktør, Beyonder.

12:35 Heimdall Powers planer og ambisjoner i batteriregionen Stavanger, ved Brage W. Johansen, daglig leder, Heimdall Power.

12:50 Hvordan skal Rogaland bli en attraktiv batteriregion, ved Ketil Barkved, Daglig leder, New Kaupang.

13:05 Spørsmål og debatt.

13:30 Takk for i dag!

Foredragsholdere

Presentasjoner

Intro, Egil Hollund